پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 412888
۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
اعتکاف در مسجد جمکران

حوزه / مدير مسجد مقام و شبستان‌هاي مسجد مقدس جمكران گفت: امسال ۱۲۵۰ نفر برادر و حدود ۱۵۰۰ خواهر در مسجد مقدس جمكران معتكف شدند كه برادران در مسجد امام علی(عليه السلام) و خواهران در قسمتی از مسجد فاطمه زهرا(سلام الله عليها) مستقر هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی با اشاره به فرارسیدن ایام البیض ماه رجب و شروع مراسم اعتکاف، به تشریح برنامه‌های تدارک دیده شده برای معتکفین در مسجد مقدس جمکران پرداخت و اظهار كرد: امسال ۱۲۵۰ نفر برادران و حدود ۱۵۰۰ خواهر در مسجد مقدس جمكران معتكف شدند كه برادران در مسجد امام علی(عليه السلام) و خواهران در قسمتی از مسجد فاطمه زهرا(سلام الله عليها) مستقر هستند.

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمكران  در ارتباط با برنامه‌های کلی ایام اعتکاف به برنامه‌هايي از قبیل حلقه‌های معرفت، بیان احکام، مسابقه کتابخوانی و طرح مبلغین کتاب ویژه خواهران اشاره داشت و اظهار کرد: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری دررابطه با بحث مراقبه، محاسبه نفس و خلوت گزینی در مراسم اعتکاف سعی شده با کار فرهنگی که داخل مسجد انجام می‌شود معتکفین در این چند روز بیشتر به مراقبه و محاسبه نفس بپردازند.

وی تصریح کرد: اعتکاف رجبیون سال ۹۶ با همکاری مسجد مقدس جمکران و ستاد برگزاری اعتکاف برگزار مي‌شود و مقدمات آن در مسجد مقدس جمکران از حدود ۱۵ روز پیش آغاز و با مباحث عمرانی همچون ارتقاء سيستم تهويه مسجد فاطمه زهرا(سلام الله عليها)، احداث چند مکان وضوگیری برای زیر زمین مسجد خواهران و كارهايي از اين دست همراه بوده است.

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران با اشاره به افزایش ۲۰۰ نفری ظرفیت خواهران در مراسم اعتکاف سال ۹۶ اظهار کرد: امسال معتکفین مسجد مقدس جمکران از اقصي نقاط کشور از جمله استان‌های سیستان و بلوچستان، اهواز، کرمان، آذربایجان، تهران و خراسان رضوی حضور دارند.

حجت الاسلام حسین آبادی در تشریح برنامه‌های روزانه این ایام گفت: برنامه‌های ما هرروز قبل از اذان صبح با بیان احکام و مناجات خوانی آغاز می‌شود و تا نماز جماعت صبح و قرائت ادعیه بعد از نماز ادامه دارد؛ همچنین دراین ایام بعد از نماز جماعت ظهر و مغرب و عشا مراسم مدیحه سرایی و سخنرانی  با حضور حاج حسن اخباری و سید محسن بنی فاطمه انجام خواهد شد.

وی مباحث کلی و فرهنگی این ایام را بحث کتابخوانی، حلقه‌های معرفت و بیان احکام عنوان کرد و افزود: در قسمت مراسم سخنرانی در خدمت حجج اسلام میردامادی، حیدری کاشانی و آیت الله فاضل لنکرانی خواهيم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha