پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 412895
۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
اسکار سالوادور رودریگز پیندا

حوزه/ زمانی که فرصت شد به حرم حضرت علی علیه اسلام در شهر مقدس نجف بروم، نزدیک بود از حال بروم. یک احساس عجیب که نمی توانستم حرکت کنم، نه بخاطر جمعیت. نه! بلکه بدنم اجازه نمی داد نزدیک حرم مطهر این شخص بزرگ شوم

روزی که امیر المؤمنین به عنوان اولین مسلمان دعوت پیامبر(ص) را لبیک گفت؛ هیچ یک ازکفار فکرش را نمی کردند که عاشقان او تا سرزمین های ناشناخته آن روزگار هم بروند.گاهی انسان ها غرق در نعمتی هستند اما آن را در جایی دیگر می جویند مانند ماهی ای که در آب به دنبال آب می گردد و زمانی متوجه می شود که فرد دیگری خود را از بیرون به آب می زند....

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، یکی از این افرادی که نعمت ولایت را به ما یاد آوری می کند از قاره آمریکای جنوبی است. گفتگو با وی به مناسبت ایام ولادت امیر المؤمنین منتشر می شود.

سلام؛ خود و کشورتان را معرفی کنید .

من اسکار سالوادور رودریگز پیندا هستم 45 ساله.

 درزبان اسپانیایی دو اسم مربوط به خودمان است که اسکار سالوادور باشد و دوتای دیگر به ترتیب فامیل پدر و مادر است.

من  از «سان سالوادور» پایتخت السالوادور که در آمریکای مرکزی قرار دارد با جمعیتی حدود 6 میلیون نفر آمده ام . پایه اقتصاد ما صنعت است اما متاسفانه کارخانه های زیادی داریم که مال آمریکایی ها است و فقط کارگران آن السالوادوری هستند که حقوق کمی دریافت می کنند.

رفاه در آنجا کم است ؟

بله درست است. ما در آنجا حتی واحد پولی مستقلی هم نداریم. پول در السالوادور به دلار است.

از طرف عدالتخواهان اتفاقی برای مقابله نمی افتد ؟

در آن زمان عده ای خواستند که تغییری ایجادکنند. من در بین یک جنگ خونین بزرگ شدم که 12 سال طول کشید. آنها می گفتند هدف ما این است که ظلم تمام شود. اما در واقع یک طرف ارتش ستمگر حکومت السالوادور بود و طرف دیگر ارتش ستمگر انقلابی کمو نیستی السالوادور بود. یک جنگ بی فایده که عده زیادی کشته شدند .یک جنگ بی خود نه مثل انقلاب شما در جمهوری اسلامی.

 

مظهر عدالت حضرت علی ( ع) است از ایشان برایمان صحبت کنید.

حضرت علی علیه السلام برای من یک مرد عجیب است چون ایشان از همان آغاز هدفشان مشخص بود.از همان لحظه که پیامبر حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلّم دعوت خود را آشکار کردند. حضرت علی (ع) اولین داوطلب بودند . هر دوره زندگی ایشان یک درس به ما می دهد.

زمانی که فرصت شد به حرم حضرت علی علیه اسلام در شهر مقدس نجف بروم، نزدیک بود از حال بروم. یک احساس عجیب که نمی توانستم حرکت کنم، نه بخاطر جمعیت. نه! بلکه بدنم اجازه نمی داد نزدیک حرم مطهر این شخص بزرگ شوم. از خدا خواستم که بتوانم زیارت کنم، لحظه ای بعد حرکت مردم  من را به سمت حرم ایشان هدایت کردند.

اگر بگویند همین الان حضرت علی (ع) خواسته شما را اجابت می کنند، چه می خواهید ؟

می گویم خیلی شرمنده هستم زیرا تلاش زیادی انجام نداده ام تا در کشور خودم یک جمعیت  بزرگی مسلمانان شوند . از ایشان می خواهم از خدا بخواهند در کشور السالوادور و تمام کشورهای آمریکا لاتین، جمعیت بزرگی از مسلمانان وجود داشته باشد.

چند تا فرزند دارید؟

دو پسر و یک دختر. علی، امیر و فاطمه .

از زندگی در ایران راضی هستید؟

بله الحمدالله . برای ما ایران یک کشور نیست، یک جهان است ! فرهنگ مردم عزیز ایران خیلی با فرهنگ منطقه ما فرق دارد! بنابراین ابتدا کمی سخت بود اما بعد توانستیم وارد فرهنگ ایران شویم و آن  را بشناسیم. الان غذای مورد علاقه من قرمه سبزی است . همسرم خوب این غذا را درست می کند.

از شخصیت های جهان اسلام چه کسی شما را مجذوب کرده؟

سه نفر هستند که من همیشه توجه زیادی به آنها دارم . اول حضرت اما خمینی (ره) . بعد رهبری عزیز آقای خامنه ای و نهایتاً شهید مطهری .

الحمد لله کتاب های آنها به زبان های گوناگون از جمله انگلیسی ترجمه شدند و ما به عنوان منبع اصلی استفاده می کنیم. باور کنید در منطقه ای دور مثل السالوادور، مسلمانان این سه شخصیت را خوب می شناسند. ما هم افتخار می کنیم که هم مذهب ما هستند.

اسمتان را بعد از مسلمان شدن تغییر دادید ؟

بله. گذاشتم مصطفی اَلسالوادوری, اَل به خاطر نام اَلفونسو که پدر بزرگم بود و سالوادور نیز نام خودم.

به چند زبان مسلط هستید ؟

به پنج زبان؛ اسپانیایی، انگلیسی، ایتالیایی، پرتغالی و فارسی. البته فارسی را خوب مسلط نیستم چون فونتیک فارسی برایم کمی سخت است .

 

رضا راوری گروه فرهنگی تبلیغی با مومنان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha