سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جشن میلاد امام علی(ع) در کلکته با مشارکت گروه های عتبات مقس عراق

حوزه/ همزمان با فرا رسیدن میلاد امیرالمؤمنین علی علیه السلام در سیزده رجب مردم شهرهای مختلف هند به ویژه شهر کلکته این روز را به شادی و سرور پرداختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همزمان با فرا رسیدن میلاد امیرالمؤمنین علی علیه السلام در سیزده رجب مردم شهرهای مختلف هند به ویژه شهر کلکته این روز را به شادی و سرور پرداختند.

شهر کلکلته همچنین قرار است امروز چهارشنبه نیز میزبان برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگی امیرالمؤمنین(ع) باشد و به همین مناسبت گروه های مختلفی از عتبات مقدس عراق برای مشارکت در شادی شیعیان کلکته روز گذشته خود را به این شهر رساندند و با استقبال گرم شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) در این شور روبرو شدند.

اما مراسم جشن میلاد امیرالمؤمنین(ع) در قدیمی ترین حسینیه این شهر به نام حسینیه فضل النساء برگزار شد؛ حسینیه ای که قرار است محل برگزاری جشنواره امیرالمؤمنین(ع) نیز باشد.

گروه های اعزامی از سوی عتبات مقدس عراق روز گذشته در میان موج شادی و استقبال شیعیان کلکته به سختی توانستند خود را به این حسینیه برسانند و با شروع مراسم اولین برنامه آن خوشامدگویی حجت الاسلام سید احسان جواد سخنران و امام جماعت این حسینیه بود.

وی در سخان خود گفت: ما در هر سال این مناسبت را جشن می گیریم، اما جشن امسال ما به خاطر وجود مبارک خادمان عتبات مقدس اهل بیت(ع) در عراق با جشن سالهای گذشته متفاوت است.

پس از آن حجت الاسلام سید کاظم الموسوی امام جماعت آستان مقدس عسکری(ع) در سخنان خود ضمن تبریک روز میلاد امام علی(ع) به حاضران از آنها به خاطر استقبال گرم از خادمان عتبات مقدس تشکر کرد و آن را نشانه ارتباط و محبت عمیق آنها نسبت به اهل بیت(ع) دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha