پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ مراسم اعتکاف مسجد حضرت زینب(س) پردیسان

حوزه/ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام اعتکاف، چهار هزار بسته فرهنگی با نام آستان بندگی در جمع معتکفان مسجد گوهرشاد و مساجد وابسته به آستان قدس رضوی توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سیدجلال حسینی با اعلام خبر فوق گفت: بسته فرهنگی «آستان بندگی» ویژه اعتکاف به سفارش اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تهیه شده است.

وی افزود: کتاب آستان بندگی ویژه ایام اعتکاف، کتاب صحیفه سجادیه، کتاب ادعیه و اعمال ماه رجب، کتاب مدیریت زمان، مسابقه اعتکاف با عنوان آستان بندگی، جانماز، مهر و تسبیح، دفترچه یادداشت، لوح فشرده از سخنرانی های منتخب حرم مطهر رضوی، تابلو تصویر حرم مطهر رضوی و بسته‌های متبرک شامل نبات و نمک از جمله محصولات فرهنگی اهدایی به معتکفان در بسته آستان بندگی ویژه اعتکاف است که به معتکفان مسجد گوهرشاد و مساجد شهرهای موقوفه دار اهدا می­شود.

حسینی با اشاره به اینکه دعاهای امام سجاد(ع) از عمیق‌ترین و پرمفهوم‌ترین ادعیه و مناجات‌هایی است که در کتاب صحیفه سجادیه آمده است، گفت: معتکفان در طول ایام اعتکاف می توانند با مطالعه کتاب صحیفه سجادیه ارتباط های اساسی زندگی خودشان را بازبینی کنند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همچنین مجله آستان بندگی به طور ویژه با موضوعات جذاب، غنی و اثرگذار برای بهره‌مندی معتکفان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت، که مطالبی مانند اعتکاف در نگاه مقام معظم رهبری، پیشینه اعتکاف، اقامت در خانه خدا، بهانه دعوت، لایق دیدار، دست نیاز و ... در این کتاب ارائه شده است.

حسینی با بیان اینکه معنویت افزایی و افزایش دانش و بینش معتکفان در ایام رجبیه مهمترین رسالت آستان قدس رضوی است، تصریح کرد: برگزاری سخنرانی،‌ مداحی، ‌مناجات‌خوانی،‌ حلقه‌های معرفت،‌ ارائه خدمات مشاوره دینی، پاسخگویی به سوالات شرعی  از دیگر برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده از سوی آستان قدس رضوی در ایام اعتکاف است.

گفتنی است؛ آیین اعتکاف بین روزهای 21 تا 24 فروردین 96 در مسجد گوهرشاد و مساجد وابسته به آستان قدس رضوی برگزار می­ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha