سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
پیکره چوبی ضریح مطهر امامین عسکریین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم لاجوردی مدیر پروژه ساخت ضریح مقدس عسکریین (ع) گفت با عنایت خداوند متعال و  تلاش مهندسان و عوامل اجرایی نصب ضریح امامین عسکریین، کار نصب پیکره چوبی ضریح به پایان رسیده است .

مدیر پروژه ساخت ضریح مقدس عسکریین (ع) بابیان اینکه در ساخت این ضریح از گروه مهندسی مجربی به مدیریت مهندس مهدی خوش نژاد استفاده‌شده است  که کار اندازه‌گیری‌ها و طراحی و نظارت بر اجرای مهندسی ضریح را به عهده داشتند. وی در ادامه  تصریح کرد، پس از انجام مراحل اندازه‌گیری‌های نهایی و سنجش مقیاس‌ها به‌صورت واقعی کار زیرسازی ،سازه بتنی ضریح انجام شد. در ساخت سازه بتنی از بهترین امکانات فنی و مهندسی بهر ه برداری شده است این دقت در به‌کارگیری بهترین مصالح می‌تواند ،عمر مفید این ضریح را به حداکثر برساند.

لاجوردی بابیان اینکه از چوب ساج در ساخت پیکره چوبی این ضریح مقدس استفاده‌شده است، اضافه کرد ساج بهترین نوع چوب برای ساخت پیکره چوبی  ضریح است، چراکه هم از قدرت ماندگاری بالایی برخوردار است و هم در مقابل عوامل طبیعی در طول زمان‌های طولانی از مقاومت خوبی برخوردار است.

وی گفت : استاد مهدی دیدار که از استادکاران نجاری ایران هستند علاوه بر پیکره چوبی تزیینات داخل ضریح را نیز به بهترین شکل اجرا کرده‌اند .

حجت‌الاسلام سید ابراهیم لاجوردی در ادامه گفت  با توجه به شرایط امنیتی خاصی که بر شهر سامرا حاکم است تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا در اسرع وقت عملیات نصب ضریح به پایان رسیده و این حرم نورانی مهیای پذیرایی از عاشقان اهل‌بیت قرار گیرد.

قابل‌ذکر است کلیه کارهای این ضریح تحت اشراف مرجع عالی‌قدر آیت‌الله‌العظمی سیستانی و زیر نظر حجت‌الاسلام شهرستانی در ایران انجام‌شده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha