جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید مدیر حوزه علمیه تهران از مدارس علمیه این استان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به بازدید خود از مدارس عاستان، گفت: در مجموع وضعیت علمی و آموزشی مدارس علمیه استان در سطح مطلوبی قرار دارد، گرچه از جهات مختلف نیاز به تقویت و پشتیبانی دارند.

حجتالاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی‌صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با اعلام این خبر، گفت: هفته گذشته بنده به اتفاق معاونین محترم مرکز مدیریت استان از برخی مدارس علمیه تهران از جمله نبی اعظم(ص)، دارالحکمه، علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)، و شفق بازدید نموده و از نزدیک با طلاب، اساتید، معاونین و مدیران مدارس به گفتگو نشستیم.

مدیر حوزه علمیه استان تهران افزود: هدف اصلی از این بازدیدها آشنایی بیشتر با مدارس، و بررسی بیشتر وضعیت تحصیلی و فعالیت‌های آموزشی و علمی در مدارس بود. همچنین عرض خدا قوت به مدیران، اساتید و دیگر عزیزانی که در مدارس برای اعتلای علمی و معنوی طلاب تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی‌صادق اظهار داشت: ارتباط مستمر، صمیمی و مستقیم بین مدیران مدارس و مدیریت حوزه علمیه استان از دیگر اهداف ما در بازدید از مدارس علمیه استان است. و بنای ما بیشتر بر این است تا حرف عزیزان طلبه و مدیران و اساتید را بشنویم و چنانچه نکات پیشنهادی و یا انتقادی در رابطه با برنامه‌های حوزه دارند، بیان کنند. و برخی از نکات که مربوط به مشکلات خود مدرسه می‌شود، همانجا مطرح و بررسی می‌شود تا برای حل و فصل آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: بازدید از مدارس هم برای مدیریت استان و هم برای مدیران و طلاب مدارس، بسیار خوب و انرژی بخش می‌باشد. از این رو بنا داریم در هفته، دو روز را برای حضور در مدارس اختصاص بدهیم تا در کنار مدیران و طلاب عزیز  و با هم‌اندیشی و همفکری همدیگر برنامه‌های راهبردی حوزه علمیه تهران را جلو ببریم.

وی یادآور شد: در مجموع وضعیت علمی و آموزشی مدارس علمیه استان در سطح مطلوبی قرار دارد، گرچه از جهات مختلف نیاز به تقویت و پشتیبانی دارند. از این رو تکمیل زیرساخت‌ها، ساماندهی به امور آموزشی مثل صدور حکم استادی برای اساتید فاقد حکم، تنوع در برنامه‌های آموزشی و تهذیبی و... از جمله این موارد می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی‌صادق در پایان اظهار داشت: توصیه‌ای که به مدیران، مسئولین، کارکنان مرکز مدیریت، طلاب و اساتید بزرگوار دارم این است که خودشان را بخشی از مجموعه‌ی واحد حوزه تهران ببینند، زیرا همگی ما عضو یک مجموعه‌ی واحد و منسجم بنام حوزه علمیه تهران هستیم و زمانی می‌توانیم بگوییم که حوزه علمیه تهران به رشد لازم و قابل قبول دست یافته است که همه‌ی جزئیات و آحاد حوزه تهران رشد و پیشرفت داشته باشند.

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha