شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خدمات ویلچری

حوزه/ رئیس اداره خدمات زائر آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، گفت: برای سالمندان در ایام نوروز خدمات مناسبی به صورت شبانه روزی انجام گرفته است.

علی افتخاری در گفت و گو با با خبرگزاری «حوزه» گفت: در ایام نوروز 96 با توجه به افزایش زائرین حرم کریمه اهل بیت(ع) ضرورت داشت فعالیت های این اداره نسبت به ایام عادی از نظر کیفی و کمی تغییر کند تا بتواند پاسخگوی مجاورین و زائرین باشد لذا با برنامه ریزی های صورت گرفته در این اداره و همچنین با هماهنگی های انجام شده با دیگر بخش های آستان مقدس با موضوعات پیرامونی ایام نوروز و رفع مشکلات فضای شعب امانتداری، اضافه نمودن امانتداری چادر در ایام نوروز و تحویل گرفتن انبار توشه از شرکت خصوصی و ارائه خدمات به صورت رایگان تلاش شد خدمات مناسب و بهتری به زائرین و مجاورین داده شود.

رئیس اداره خدمات زائر حرم کریمه اهل بیت(ع) افزود: ساماندهی و دعوت از خادمان افتخاری جهت حضور فوق العاده در راستای خدمت رسانی بهتر به زائران، خرید کمد های فلزی جهت اخذ امانت های قیمتی زائرین از قبیل لب تاپ و دوربین و...، و نصب آن ها در شعب امانتداری های آستان مقدس، پیگیری اقلام جامانده جهت تحویل به امانت گذاران و جذب 104 خادم جدید جهت ارائه خدمات مناسب و بهتر در ایام نوروز از جمله خدماتی است که این اداره به صورت فوق العاده در راستای خدمات دهی انجام داده است.

افتخاری در ادامه با اشاره به شرح وظایف بخش امانتداری های حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: امانتداری های حرم کریمه اهل بیت(ع) با 10 شعبه به صورت شبانه روزی و شرح وظایف اختصاصی طبق ظرفیت های برنامه ریزی شده و امکانات موجود در ایام نوروز 96، با دریافت امانت های اشیاء معمولی، حجیم، قیمتی، چادر و شارژ تلفن همراه در مبادی تشرف حرم مطهر در خدمت زائران بوده است.

وی با اشاره خدمات در بخش اشیاء گمشده ایام نوروز، خاطر نشان کرد: در این بخش نیز، به صورت شبانه روزی پیگیری های مستمر جهت تحویل اقلام به مالکان انجام شده است.

رئیس اداره خدمات زائر آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، اظهار داشت: در بخش سالمندان نیز در ایام نوروز خدمات مناسبی به صورت شبانه روزی انجام گرفته است و دراین بخش، در ایام نوروز، 28000 زائر، توسط خادمین با صندلی چرخ دار جا به جا شده اند و همچنین 55000 نفر نیز با خودروهای برقی زائر بر، برای تشرف به حرم مطهر انتقال پیدا کرده اند.

وی افزود: در بخش تحویل صندلی چرخ دار نیز خدمات ارائه شده و در ایام نوروز، 8000 مورد تحویل خود زائران داده شده است  و در قسمت بانوان نیز در ایام تعطیلات نوروز، 40000 چادر به صورت امانی تحویل بانوان شده است.

علی افتخاری در ادامه با اشاره به خدمات کفشداری در ایام نوروز 96، گفت: خدمات در کفشداری های آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، در ایام نوروز با توجه به افزایش زائران، به صورت شبانه روزی انجام شد و دریافت کفش زائران، توزیع صندلی نماز، تامین و توزیع پلاستیک کفش، افزایش نیروی افتخاری فوق العاده و تحویل کفش های پیدا شده به زائرین از جمله این خدمات بوده است.

رئیس اداره خدمات زائر با اشاره به اسکان نوروزی در زائر سرای کوثر حرم بانوی کرامت، خاطر نشان کرد: با توجه به عزم جدی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبنی بر ارائه خدمات مناسب در ایام نوروز، برای رفاه حال زائرین و مسافرینی که قصد اقامت داشتند، محل اسکان نوروزی و زائر سرای کوثر با تلاش شبانه روزی در مساحتی بالغ بر 600 متر مربع در 4 سالن مجزا برای آقایان و بانوان در صحن جواد الائمه علیه السلام در 29 اسفند همزمان با میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها، افتتاح شد.

وی افزود: خدمت گذاری به زائرین از هداف اصلی این طرح در بخش واحد تسهیلات و رفاه زائر بوده است و سعی شد در ایام نوروز، اسکان خانواده ها در اولویت قرار بگیرد و زائرین توسط خدام آستان مقدس به این محل راهنمایی شده و اسکان پیدا می کردند.

افتخاری با اشاره به استقبال خوب زائرین و مسافرین نوروزی از این طرح گفت: با توجه به اینکه این زائر سرا 29 اسفند به بهره برداری رسید، از همان شب اول اسکان زائران شروع شد و از ابتدای افتتاح تا پایان تعطیلات نوروزی، بیش از 3800 نفر آقا و خانم در این زائر سرا اسکان داده شدند.

رئیس اداره خدمات زائر حرم کریمه اهل بیت(ع) افزود: با توجه به استقرار ستاد اسکان آموزش و پرورش و میراث فرهنگی در حرم کریمه اهل بیت(ع) و همکاری با ستاد اسکان نوروزی زائر سرای کوثر، درمواقعی که ظرفیت زائر سرای کوثر تکمیل می شد، مراجعین و زائرین به این ستاد ها معرفی و توسط ستاد اسکان آموزش و پرورش و ستاد اسکان میراث فرهنگی به مدارس سطح شهر و هتل های عمومی معرفی و اسکان داده می شدند.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز 96، توسط ستاد اسکان آموزش و پرورش 543 خانوار و توسط ستاد اسکان میراث فرهنگی 680 خانوار در محل هایی که از قبل پیش بینی شده بود اسکان داده شده اند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha