سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام علی نصیری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت امام خمینی(ره) کرمانشاه گفت: ماه های رجب، شعبان و رمضان در دین اسلام از جایگاه بالایی برخوردارند و در روایات مختلف بر انجام مستحبات در این سه ماه تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام علی نصیری صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه، اظهار داشت: ماه های مبارک رجب، شعبان و رمضان در دین مبین اسلام جایگاه والایی دارند و اعمالی مستحبی برای این سه ماه مشخص شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه اظهار داشت: مستحب است که در هر يك از ماه های رجب و شعبان و رمضان در شب سيزدهم دو ركعت نماز بخوانیم و در هر ركعت سوره «حمد» يك مرتبه و سوره های «يس» و «تبارك الملك» و «توحيد» بخوانند.

این کارشناس حوزوی تاکید کرد: همچنین در شب چهاردهم این سه ماه مبارک؛ 4 ركعت به دو سلام به همين كيفيت و در شب پانزدهم 6 ركعت به سه سلام به همين كيفيت خوانده شود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امام خمینی(ره) کرمانشاه افزود: از حضرت صادق (عليه السلام) نقل شده است که "هر كه چنين كند جميع فضيلت اين سه ماه را دريابد و جميع گناهانش غير از شرك آمرزيده شود".

وی افزود: امام صادق (ع) همچنین می فرمایند که "خدا به این امت سه ماه و سه شب ارزشمند در آنها عطاکرد که به امتهاى قبل نداده بود. آن ماهها رجب، شعبان و رمضان و شبهای ارزشمند، شب 13 و 14 و 15 در این 3ماه است" و دوباره از این حضرت نقل شده است که "خداوند 3سوره بافضیلت به این امت عطاکرد که "یس"، "ملک" و "توحید" است، از این رو هرکس که میان این سه فضیلت جمع کند[این سوره ها را در این شبها بخواند]، بهترینها را جمع کرده است".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha