جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعتکاف قزوین

حوزه / عضو مجلس خبرگان رهبری با تمجید از حضور پرشور جوانان مؤمن در مراسم معنوی اعتکاف، برگزاری با شکوه این مراسم را از برکات انقلاب و جمهوری اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امروز در جمع خواهران معتکف شهرستان تاکستان، در مسجد حجتی این شهر، به حضور بی نظیر جوانان در این مراسم معنوی اشاره کرد و گفت: انسان در زندگی روزمره خود چنان غرق مادیات می شود که ازخود واقعی دور می شود، در این بین نیاز به مراجعه به خویشتن خویش و تامل و خلوت با پروردگار دارد، چرا که پروردگار، آفریننده انسان است و بیشتر از هرکس بر نیازهای مخلوق واقف و عالم است.

امام جمعه تاکستان خاطرنشان کرد: اعتکاف یکی از سنن پیامبر اکرم( ص) است، ایشان مواقعی از سال معتکف شده و به عبادت می‌پرداختند، بعد از پیامبر( ص) این سنت ادامه یافت اما هیچگاه مانند سال های اخیر این جمعیت  برای آیین اعتکاف با شور و نشاط داوطلب نشدند.

وی افزود:  اعتکاف برنامه ای عملی است که اسلام برای خودسازی انسان ها ارائه می کند، اعتکاف یکی از راه های رسیدن انسان به تکامل و در مسیر زندگی دنیوی است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت:  خلوت کردن با پروردگار در اعتکاف اهمیت فراوان دارد، چرا که اعتکاف بندگی خداوند است و بندگی با تفکر و خلوت کردن و فضایی توام با معنویات بهتر حاصل می شود و لذا باید علاوه بر برنامه های فرهنگی اعتکاف، زمان برای خلوت کردن و تفکر معتکفین نیز در نظر گرفته شود.

امام جمعه شهرستان تاکستان اظهار کرد: اعتکاف از ثمرات با ارزش انقلاب اسلامی است و باید شرایطی برای پرسش و پاسخ و رفع شبهات بصیرتی، دینی و اجتماعی برای معتکفین به خصوص جوانان فراهم شود.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین، همچنین در جمع برادران معتکف، در مسجد جامع این شهر برگزارشد گفت: امروز اعتکاف علاوه بر ثواب و  فضیلتی که دارد، به صورت ضرورت در آمده و هر کس بخواهد خلوتی با خداوند داشته باشد بهترین مکان مسجد وبا زبان روزه است.

وی با بیان این که برکات و توفیقات مراسم معنوی اعتکاف  غیر قابل تصور است و سبب جهش های عقیدتی در افراد می شود، گفت: انسان در اعتکاف تسلط بر خود را تمرین می کند و سعی می کند روح خود را کنترل کرده و از گناه بپرهیزد و در برابر غرایز نفسانی و شهوات مقاومت کند.

حجت الاسلام  والمسلمین اسلامی عنوان داشت: حضور در مراسم اعتکاف در جای جای ایران اسلامی،  واقعاً توفیق بسیار بزرگی برای معتکفان است که باید قدردان آن باشند و بکوشند که حالات معنوی به دست آمده را در ایام پس از اعتکاف نیز کماکان در وجود خود حفظ و تقویت نمایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت:  سه روز روزه گرفتن و نماز و قرآن خواندن و مناجات صادقانه و مخلصانه با خدای متعال، برای انسان یک تکامل معنوی به وجود می‌آورد و موجب می‌شود که انسان از گناه دور شده و زمینه هدایت و رشد معنوی بیشتر او فراهم شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha