سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اعتکاف طلاب اهوازی

حوزه/ امام جمعه دزفول، معرفت نسبت به آورده‌های معنوی از اعتکاف را رمز استمرار توفیقات دانست و گفت: به همه جوانانی که در اعتکاف شرکت می‌کنند، توصیه می‌کنم از ۳ روز بندگی و عبادت، توشه و ذخیره‌ای را برای خود به همراه آورند و تلاش کنند تا نسبت به آورده‌های معنوی خویش، معرفت پیدا کنند؛ چراکه اگر معرفت حاصل شد، توفیقات انسان، استمرار می‌یابد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، ماه مبارک رجب را فرصتی برای ایجاد تحول فرهنگی-معنوی در جامعه خواند و اظهار داشت: هر ساله شاهد آن هستیم در ماه مبارک رجب، جوانان به سوی مساجد گام برداشته و این اماکن مقدسه را مأمن و مأوایی برای خود قرار می‌دهند که این ایام مبارک یعنی «ایام البیض» نیز اوج شکوفایی و بهار معنویتی برای همه مسلمانان است.

این استاد حوزه، ماه مبارک رجب را فرصتی بسیار مغتنم برای آحاد و اقشار ملت ایران عنوان کرد و گفت: آن دسته از جوانانی که فرصت اعتکاف را قدر نهاده و در آن حاضر شدند، تلاش داشته باشند تا از ظرفیت‌های عظیم آن استفاده کرده و خود را به خدای متعال نزدیک کنند.

*معتکفان زمینه شکوفایی و تحول همه جامعه را فراهم می‌آورند

وی با بیان اینکه معتکفان مساجد ایران اسلامی، زمینه شکوفایی و تحول همه جامعه را فراهم می‌آورند، تصریح کرد: آن بخش کوچکی از مردم که در اعتکاف شرکت می‌کنند، با بهره‌هایی که از سفره عظیم الهی در ایام البیض برده‌اند، می‌توانند زمینه شکوفایی همه جامعه را ایجاد کنند و در حقیقت اثر وضعی معتکفین، آرام‌آرام در بین همه مردم سرایت کرده و منتشر می‌شود.

*ظرفیت‌های ماه مبارک رجب، مسیر معنوی جامعه را روشن می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی، با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های ماه مبارک رجب، مسیر معنوی جامعه را روشن می‌کند، گفت: از آنجایی که ماه رجب زمینه‌ساز بهره‌مندی انسان از دو ماه شعبان و «رمضان الکریم» می‌شود، به نوعی مسیر معنوی جامعه را روشن کرده و حال و هوای مردم را دگرگون می‌سازد؛ البته به شرطی که مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه، به‌خوبی وظایف دینی و تبلیغی خود را انجام دهند.

امام جمعه دزفول، تصریح کرد: آن دسته از جوانانی که به هر دلیلی موفق به حضور در اعتکاف نشدند، می‌توانند با اذکاری که در مفاتیح‌الجنان آمده ثواب و فضیلت این ایام با برکت را نصیب خود کنند؛ کما اینکه «نیة المؤمن خیر من عمله» همین که نیت مؤمنی شرکت در اعتکاف بود، إن‌شاءالله خداوند متعال بهره و آن اثرات وضعی معتکفین را در روح و جان آن‌هایی که از اعتکاف بازماندند قرار می‌دهد.

*اعمال «ام داوود» فرصتی برای سعادتمندی همه مردم

وی بهره‌مندی از اعمال «ام داوود» را فرصتی برای همه مردم دانست و اظهار داشت: اعمال «ام داوود» از برترین اعمال بوده و به همه مردم علی‌الخصوص آن‌هایی که در زندگانی خویش، دچار مشکل هستند، توصیه می‌کنم اعمال شب و روز 15 رجب را گرامی داشته و آنها را انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی، در پایان با اشاره به دستاوردهای اعتکاف و ایام البیض و لزوم استمرار آنها در سال جاری، گفت: به همه جوانانی که در اعتکاف شرکت می‌کنند، توصیه می‌کنم از ۳ روز بندگی و عبادت، توشه و آورده‌ای را برای خود به همراه آورند و تلاش کنند تا نسبت به آورده‌های معنوی خویش، معرفت پیدا کنند؛ چراکه در صورت مراقبت از هواهای نفسانی، توفیقات انسان بامعرفت معنوی، استمرار می‌یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha