جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین در بازدید از خانه سالمندان

حوزه / امام جمعه قزوین خطاب به مسئولان آسایشگاه سالمندان و معلولان گفت: حمایت از سالمندان جامعه مصداق بارز عمل خیر است و بسیاری از این عزیزان مصداق مسکین هستند که شما از آنها دلجویی کرده و به وضعیتشان رسیدگی می کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، پیش از ظهر امروز در بازدید از آسایشگاه خیریه سالمندان و معلولین امیرالمومنین (ع) قزوین گفت: ما باید نسبت به مشکلات سالمندان دغدغه داشته باشیم، نه اینکه سالی یک بار از این مراکز بازدید داشته باشیم و رفع مسئولیت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: پدران و مادران حتی در سن سالخوردگی نیز یک معدن و برکت معنوی و چشمه فیض الهی برای خانواده‌ها هستند و نباید فرزندان از زیر بار مسئولیت بزرگترانشان شانه خالی کرده و آنها را به مراکز سالمندان منتقل کنند.

وی افزود: برای اطلاع و بررسی مشکلات مراکز سالمندان باید جلسه‌ای جداگانه با حضور هیات مدیره سازمان بهزیستی و مسئولان اوقاف برگزار شود تا روند حل این مشکلات تسهیل یابد؛ زیرا حل مشکلات این حوزه نیازمند اداره جمعی است.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  بسیاری از سالمندانی که در این مرکز بودند خانواده‌ای ندارند و همچنین توان جسمانی برای مراقبت و مدیریت خود را نیز ندارند و شما پناهگاهی برای این عزیزان هستید.

وی  با اشاره به اینکه زمین ماندن و عدم رسیدگی به سالمندان برای همه ما جای سرافکندگی و شرمندگی دارد، تصریح کرد: پناه دادن به این پیران مسکین یک توفیق بزرگ است و وقتی این عزیزان از نعمت خانواده به همین دلیل محروم هستند باید در این مراکز حمایت جدی از آنها صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان عنوان کرد: دغدغه مسئولان خانه‌های سالمندان نسبت به نگهداری این عزیزان مصداق بارز انسانیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha