چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام موسی صفی خانی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین صفی خانی گفت: در اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف، در مراسم اعتکاف امسال اساتید برجسته اخلاق از حوزه علمیه قم و قزوین حضوردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام موسی صفی خانی در جمع معتکفین مسجد النبی(ص) شهر قزوین گفت: با توجه به اینکه ایام اعتکاف فرصت مناسبی برای ترویج و تعمیق فرهنگ حیات بخش قرآن کریم است، این طرح زمینه ساز رشد و تعالی معتکفین و انس بیشتر با کتاب الهی قرآن خواهد بود.

رئیس ستاد اعتکاف شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: به برکت نظام اسلامی ایران ارزش ها و به ویژه اعتکاف احیا شده و رواج یافته که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: در آیات و روایات ما تأکید شده است که انسان زمان‌ها و مکان‌هایی را اختصاص دهد که در آن‌ها خلوتی ایجاد شود که بتواند با خداوند ارتباط برقرار کند.

رئیس ستاد اعتکاف شهرستان قزوین ادامه داد: امروز نشان می‌دهد که جوانان از همه اقشار در این مراسم ملی و مذهبی شرکت  می کنند نه‌ قشری خاص که این خود نشان دهنده باور و اعتقاد جوانان به سنت‌های الهی و اهل‌بیت(ع) و همچنین اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی است.

وی از حضور 60 نفر مبلغ خواهر و برادر حوزه علمیه قزوین در این مراسم معنوی بیان داشت: 60 نفراز مبلغین خواهر و برادر حوزه علمیه قزوین در این مراسم معنوی اعتکاف حضور داشته و در جلسات حلقه های معرفت و پاسخگویی به سؤالات و شبهات مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان حضورفعال و با نشاطی دارند.

خاطرنشان می شود، آیین عبادی و معنوی  اعتکاف در شهرستان قزوین در ۸ مسجد در سطح شهر و ۷ مسجد از توابع شهرستان و مساجد دانشگاه امام خمینی(ره) و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و لشگر ۱۶ زرهی برگزارخواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha