شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حلقه های معرفتی

حوزه/ حجت‌الاسلام جامعی با بیان اینکه اعتکاف صرفاً دعا و مناجات با خدا نیست، گفت: عبادت باید همراه با تفکر باشد و ما در این حلقه‌های معرفتی به جوانان می‌آموزیم که چگونه عبادتی همراه با تفکر داشته باشند و در این صورت است که می‌توان جوان را در خط ولایت و اسلام حفظ نمود.

حجت‌الاسلام مهران جامعی، از فعالان فرهنگی کلان‌شهر اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به راه‌اندازی «حلقه‌های معرفتی» در اعتکاف طلاب و دانشجویان اهوازی، گفت: هر ساله با توجه به استقبال گسترده جوانان به‌ویژه قشر دانشجو از مراسم‌های معنوی اعتکاف، برآن شدیم تا حلقاتی را تحت عنوان «حلقه‌های معرفتی» در ویژه برنامه‌های اعتکاف راه‌اندازی کنیم که در کنار تغذیه‌های معنوی، تغذیه‌های فکری هم داشته باشیم.

این مبلغ دینی، با اشاره به نحوه اجرا کردن این طرح، اظهار داشت: در این طرح، معتکفین بر اساس سن به حلقه‌های مختلف تقسیم شده و بر یک موضوع واحد به بحث و گفتگو می‌پردازند.

حجت‌الاسلام جامعی، توجه به سخنان مقام معظم رهبری را یکی از بخش‌های مورد توجه در «حلقه‌های معرفتی» عنوان کرد و افزود: بیان نکات کلیدی سخنان امام خامنه‌ای، تحلیل و بررسی آنها و همچنین نحوه پیاده‌سازی آنان در جامعه، یکی از کارکردهای حلقه‌های معرفتی می‌باشد.

این فعال عرصه فرهنگی، با بیان اینکه اعتکاف صرفاً دعا و مناجات با خدا نیست، تصریح کرد: عبادت باید همراه با تفکر باشد و ما در این حلقه‌های معرفتی به جوانان می‌آموزیم که چگونه عبادتی همراه با تفکر داشته باشند و در این صورت است که می‌توان جوان را در خط ولایت و اسلام حفظ نمود.

وی در پایان با اشاره به دستاوردهای این طرح، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی ما، عجین کردن دانشجویان با روحانیون است؛ بدین صورت که موضوعی واحد از قبل مشخص شده و در حلقه‌های معرفتی پیرامون آن گفتگو و بحث می‌شود و هدف این گفتگوها نیز رسیدن به یک نقطه مشترک است؛ حال هرچه ما بتوانیم این نقاط مشترک در گفتگوهای بین دانشجویان و طلاب را افزایش دهیم، آرام آرام پیوندی ناگسستنی میان آنها بر قرار می‌شود که إن‌شاءالله در موضوعات مختلف می‌توان به همبستگی و اتحادی جامع رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha