چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
طرح حفظ قرآن در زندان های کرمانشاه

حوزه/ مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه با اشاره به مشارکت روحانیون در طرح های فرهنگی زندان های این استان، گفت: در کنار آموزش های مهارتی فنی به زندانیان زندان های استان کرمانشاه، طرح آموزش و حفظ قرآن کریم نیز در دستور کار است و هم اکنون زندانیان زیادی در حال قرائت و حفظ قرآن هستند.

منصور بیگلری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده برای زندانیان کرمانشاهی، اظهار داشت: زندانیان را باید جزئی از جامعه دانست و برای کمک به آنها و بازگشت دوباره به زندگی، از هیچ کوششی فروگذار بود.

وی با بیان این که در کنار آموزش های مهارتی فنی به زندانیان، طرح آموزش و حفظ قرآن کریم نیز در دستور کار ماست و هم اکنون زندانیان زیادی در حال قرائت و حفظ قرآن کریم هستند، گفت: بسیاری از زندانیانی که با قرآن مأنوس شده اند بعد از بازگشت به کانون خانواده خود، از زندگی سالمتری برخوردار بوده اند و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه قرآن در زندگی انسان می باشد.

مدیرکل زندان های کرمانشاه خاطرنشان کرد: امسال نیز همانند سال گذشته طرح فرهنگی ـ دینی آموزش و حفظ قرآن کریم در زندان های استان کرمانشاه انجام می گیرد، زیرا زندانیان استقبال خوبی از این طرح معنوی داشته اند.

وی با اشاره به اینکه روحانیون، طلاب و کارشناسان امور قرآنی در این زمینه می توانند ما را یاری دهند، گفت: برای افزایش سطح کیفی آموزش قرآن کریم به زندانیان، نیازمند یاری و همراهی روحانیون، طلاب و کارشناسان امور قرآنی هستیم.

بیگلری در پایان سخنان خود بیان کرد: یکی از بارزترین تأثیرات قرآن بر زندانیان، افزایش و تقویت روحیه آنان در ندامتگاه بوده است و بی شک رجوع آنها به قرآن راهگشای آنان در آینده خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha