جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد حجتی - امام جمعه موقت کرمانشاه

حوزه/ امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به شعار سال۹۶، «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» گفت: باید فرهنگ کارآفرینی در کشور نهادینه شود، تا شاهد این همه بیکاری در جامعه نباشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به نامگذاری سال96 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، اظهار داشت: دغدغه ای که مقام معظم رهبری در حال حاضر دارند و در سخنان معظم له در ابتدای سال جدید نیز مطرح شد، رونق تولید ملی و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار کشور است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی سال "اقتصاد مقاومتی" نامگذاری شد، ولی باید اذعان کرد که برخی از مسئولین در تحقق این خواسته اصلی و پر از فایده رهبر کبیر انقلاب کوتاهی کردند، لذا امیدواریم که امسال دیگر شاهد این کم کاری نباشیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: اشتغال مشکل پیش روی بسیاری از جوانان تحصیل کرده و تحصیل نکرده این کشور است، همین مهم باعث شد که رهبر معظم انقلاب نیاز امروز ما را اشتغال و تولید داخلی بدانند.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی در ادامه با اشاره به اینکه برای تحقق منویات رهبر انقلاب خود ما نیز باید در این مسیر گامهایی را برداریم، تاکید کرد: یکی از مشکلات جامعه ما این است کسانی که دارای تحصیلات عالی هستند تنها به دنبال کار در ادارات و شغل پشت میزی هستند، ولی باید گفت که اینگونه طرز فکر هرگز باعث پیشرفت کشور نمی شود، لذا باید فرهنگ کارآفرینی در کشور نهادینه شود، تا شاهد این همه بیکاری در جامعه نباشیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: باید تمام امکانات و نیز مسئولان در کشور برای ایجاد یک انقلاب صنعتی و تولیدی بزرگ بسیج شوند تا اقتصاد این کشور از رکود پیش آمده بیرون کشیده شده و در نهایت جوانان جویای کار بیشتر از این درگیر این معضل اجتماعی و روحی نباشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha