پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ رونمایی از بزرگترین قرآن مطلای جهان

حوزه/ این اثر چند برابر هزینه ای که برای آن مصرف شده به یکی از خیرین در کشور و یا یکی از کشورهای اسلامی دیگر فروخته خواهد شد و تمام درآمد آن بدون استثنا صرف ایتام و نیازمندان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، دفتر حضرت آیت الله  مکارم  شیرازی در اطلاعیه ای  به سؤالی پیرامون هزینه های کتابت قرآن مطلّا پاسخ داده که سوال و پاسخ این دفتر به این شرح است:

محضر مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله العالی)

سوال:

به استحضار می‌رساند پس از رونمایی جنابعالی از بزرگترین قرآن مطلای جهان، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی این اشکال در ذهنشان ایجاد شده است که آیا بهتر نبود به جای صرف این هزینه هنگفت جهت ساخت قرآن مطلا، بودجه آن صرف موارد مهم تر از جمله رسیدگی به فقرا و نیازمندان می شد.

لذا تقاضا داریم نسبت به رفع این اشکال از اذهان ایشان، پاسخ خود را مرقوم فرمایید.

جمعی از مقلدین حضرتعالی

بسمه تعالی

پاسخ:

 در عین احترام به نظرات این عزیزان لازم است توضیح دهیم که از یک نکته متأسفانه غفلت شده و آن این که پدیدآورنده این اثر قرآنی در همان جلسه ای که رونمایی توسط حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدّظلّه) انجام شد، تصریح کرد که این اثر چند برابر هزینه‌ای که برای آن مصرف شده به یکی از خیرین در کشور و یا یکی از کشورهای اسلامی دیگر فروخته خواهد شد و تمام درآمد آن بدون استثنا صرف ایتام و نیازمندان خواهد شد، بنابراین در اینجا دو کار مهم انجام شده که هر یک از دیگری جالب تر است. اولاً یک اثر قرآنی بسیار نفیس و بی سابقه تولید شده، ثانیاً یک منبع درآمدی برای ایتام و نیازمندان است.

امیدوارم با این توضیح هرگونه شبهه برطرف گردد.

دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدّظلّه العالی)

همیشه موفق باشید

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha