پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
​برگزاری هفته بیداری اسلامی در نیوجرسی

حوزه/ هفته بیداری اسلامی با حضور صدها بازدیدکننده غیرمسلمان در دانشگاه راتگرز برگزار شده و دانشجویان انجمن اسلامی چادرهای آشنایی با اسلام را خارج از غذاخوری دانشجویان برپا کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، هفته بیداری اسلامی با حضور صدها شرکت‌کننده، در دانشگاه راتگرز در ایالت نیوجرسی واقع در آمریکا برگزار شد. دانشگاه راتگرز بزرگترین موسسه آموزش عالی در ایالت نیوجرسی می‌باشد.

این گردهمایی در روزهای دوشنبه تا پنج‌شنبه توسط دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه راتگرز در چادری خارج از غذاخوری دانشگاه برگزار شد. در طول این هفته دانشجویان غیرمسلمانان با فرهنگ‌ها و سنت‌های اسلامی از جمله غذاهای مردم کشورهای مسلمان‌نشین، سنت حنا گذاشتن و غیره آشنا شده و جزوه‌های اطلاعات عمومی درباره اسلام دریافت کردند. به علاوه نسخه‌های متعدد قرآن‌های جیبی با ترجمه زبان انگلیسی و دیگر زبان‌ها نیز در دسترس بازدیدکنندگان قرار گرفت.

حیدر سلیمان، مدیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه راتگرز و دانشجوی ارشد دانشکده هنر و علوم در این باره گفت: با وجود اینکه آب و هوای خوبی نداشتیم اما تعداد زیادی از مردم در چادرهای نمایشگاه آشنایی با اسلام حضور پیدا کردند. بازدیدکنندگان از غذاها لذت برده، در فعالیت‌های فوق برنامه ما شرکت کرده و به سخنرانی‌های انجام شده گوش فرا دادند.

سلیمان در ادامه گفت: صدها نفر آمده بودند و غذاها همه تمام شدند. می‌توان گفت مراسم با موفقیت برگزار شد.

در این میان بعضی از جوانان مسلمان نگرانی‌هایی را در رابطه با این هفته داشتند. حبیبه ارشد، معاون دبیر انجمن اسلامی در این باره گفت: ما تا اندازه‌ای نگران بودیم. من تصور می‌کردم مزاحمت یا مخالفت‌هایی ایجاد شود ولی خوشبختانه چنین اتفاقی نیافته و همه چیز به خوبی پیش رفت.

وی افزود: به عقیده من مردم با دیدگاه مثبت‌تری نسبت به اسلام و جامعه مسلمانان این محل را ترک کردند و معتقدم که این رویدادها باید حداقل سالی یک بار برگزار شوند. چنین گردهمایی‌هایی از اهمیت بالایی برخوردارند زیرا این فرصت را ایجاد می‌کنند تا غیرمسلمانان سئوالاتشان را درباره اسلام مستقیما از خود مسلمانان جویا شوند. به این ترتیب گفتمان ایجاد می‌شود و هدف ما نیز همین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha