جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ناصری امام جمعه یزد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت : امسال باید برای افزایش کیفیت تولید تلاش جدی صورت گیرد و سعی کنیم که کالاهای مطابق با استانداردهای روز جهانی تولید کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، شب گذشته در دیدار جمعی از مسئولان بسیج اصناف یزد، اظهار داشت: حفظ سنت‌ها و روحیه قدیمی بازار که روحیه همراهی و کمک بوده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه بازار همیشه در ارتباط با کمک به انقلاب پیش قدم بوده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مبارزات انقلابی هم که منجر به پیروزی انقلاب شد هم از بازار سر برآورد.

امام جمعه یزد گفت: باید سعی کنیم که با تمام توان جلوی ایجاد اختلاف و دو دستگی در بین بازاریان را بگیریم، چرا که این اقدام سبب می‌شود بازار از مسیر اصلی خود که همان همکاری و همراهی و کمک به دیگران است فاصله بگیرد.

آیت‌الله ناصری یزدی، یکی از خصلت‌های بازار در کشور اسلامی را دینی بودن آن دانست و گفت: بسیج اصناف باید برنامه‌ریزی لازم را به کار بندند که علاوه بر حفظ روحیه دینی و سنتی بازار، دوره‌های آموزشی احکام معاملات برای بازاریان جوان برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: گاهی اوقات می‌توان بازاریان جوان را برای ایجاد یک تحول ذهنی و روحیه به اردوهای راهیان نور اعزام کرد تا زمینه آشنایی هرچه بیشتر آنها با فرهنگ نام ایثارگری فراهم شود.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد خاطرنشان کرد: امسال باید در زمینه تولید به بحث افزایش کیفیت تولید تلاش جدی صورت گیرد و سعی کنیم که کالاهای مطابق با استانداردهای روز جهانی تولید کنیم، در این صورت علاوه بر اینکه مشکل تولید و اشتغال برطرف می‌شود، کشورهای خارجی هم رغبت به خرید کالاهای ایرانی پیدا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به ضرورت تولید محصولات جدید اشاره کرد و گفت: لازم است جلوی واردات کالاهای مختلف به وسیله تولید آن در داخل گرفته شود که این کار با استفاده از ظرفیت نخبگان و نیروهای داخلی محقق می‌شود.

وی موضوع مهم دیگر را روحیه و فرهنگ سود و کیفیت دانست و عنوان کرد: لازم است که فعالان اقتصادی خود را از فرهنگ سود محوری دور کنند و سود زیاد را به وسیله فروش بالا به دست آورند نه اینکه سود زیاد را در کیفیت پایین و قیمت بالا بدانند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha