پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 412995
۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
شیخ مهدی صمیدعی مفتی اهل سنت عراق

حوزه/ مفتی اهل سنت عراق روز گذشته اعلام کرد حزب اسلامی عراق رویه اشتباهی را در پیش گرفته و تمام مخالفان خود را به همکاری با بقایای نظام صدام متهم می کند در حالی که این اسامه النجیفی و اثیل النجیفی از سران این حزب بودند که داعش را وارد عراق کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ مهدی صمیدعی مفتی اهل سنت عراق روز گذشته اعلام کرد حزب اسلامی عراق رویه اشتباهی را در پیش گرفته و تمام مخالفان خود را به همکاری با بقایای نظام صدام متهم می کند در حالی که این اسامه النجیفی و اثیل النجیفی از سران این حزب بودند که داعش را وارد عراق کردند.

لازم به ذکر است حزب اسلامی عراق پیش از این اقدام شیخ عبداللطیف الهمیم رئیس اوقاف اهل سنت عراق علیه امام جماعت مسجد ابوحنیفه را محکوم کرده و آن را اقدامی خودسرانه توصیف کرده بود و برای بررسی این مساله تشکیل جلسه اضطراری داده بود.

اما در واکنش به این اقدامِ حزب اسلامی عراق که از حامیان داعش نیز به شمار می رود و سیاست های همسو با دشمنان عراق را در پیش گرفته، اوقاف اهل سنت عراق اعلام کرد ما امام جماعت مسجد ابوحنیفه را مجازات نکرده ایم و فقط دستور داده ایم کمیته ای تشکیل شود و درباره سخنان وی در یکی از خطبه ها تحقیقاتی صورت بگیرد، چون او در سخنان خود مدیران اوقاف اهل سنت را به فساد متهم کرده بود.

اما اکنون شیخ مهدی صمیدعی رئیس دارالافتاء عراق در سخنان خود از حزب اسلامی عراق خواست به سوی اسلام بازگردد و در کنار برادران اهل سنت خود قرار گیرد و دست از اتهام زنی بی اساس به مخالفان خود بردارد و دیگران را به همکاری با بقایای نظام صدام متهم نکند؛ چرا که تا کنون بیش از نیمی از کارکنان اوقاف اهل سنت که توسط حزب اسلامی هم تعیین شده اند، همه از افسران نظام صدام بوده اند و این اتهام به حزب اسلامی سزاوار تر خواهد بود.

صمیدعی در ادامه سخنان خود گفت: اسامه النجیفی معاون رئیس جمهور و برادرش اثیل النجیفی مناطق سنی نشین عراق در الانبار و جرف الصخر و موصل را ویران کردند و مسئول وارد کردن داعش به عراق می باشند.

مفتی اهل سنت عراق پیش از این هنگامی که در 2 ژانویه 2017 از ترور جان سالم به در برد، اعلام کرد: برخی سیاستمداران عراق از دشمنان عراق کمک های مالی دریافت می کنند تا تجربه دموکراتیک عراق را با شکست مواجه سازند و از داعش حمایت کنند و در این راستا میلیاردها دینار از کشورهای خارجی برای به آتش کشیدن عراق دریافت کرده اند.

صمیدعی پیش از این نیز با برگزاری کنفرانس مربوط به مسائل عراق در ترکیه مخالفت کرده و اعلام کرده بود هر کنفرانسی که در خارج از کشور برگزار شود از نظر ما فاقد اعتبار است و از سیاستمداران اهل سنت عراق نیز خواسته بود در چنین کنفرانس هایی شرکت نکنند و آنها را تهدید کرده بود که در صورت مشارکت در این کنفرانس به آنها اجازه بازگشت به عراق را نخواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha