پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا کاظم لو

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: بهترین جلوه‎گاه برای شناخت شخصیت وجودی حضرت زینب (س) همان سفر تاریخی کربلا و مطالعه واقعه عاشورا و به دنبال آن خواندن داستان اسارت آن بزرگوار و همراهان او می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران فاطمیه ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(س) به عنوان بانوی شجاع و با فضیلت تاریخ، گفت: اولین و مهمترین خصلت آن بانو محبت و عشق وافری است که به ذات احدیت دارد تا بتواند همه چیز را در محضر او ذوب نماید.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) بزرگترین الگو و نمونه برای زنان مسلمان در مشارکت ها و فعالیت های سیاسی و اجتماعی می باشد.

وی افزود: الگویی که دختران و زنان ما باید سرلوحه زندگی خود قرار دهند این است که زینب وار، پیام رسان ارزشهای دفاع مقدس گردند و از روزهای دیانت و معنویت پاسداری نمایند.

استاد حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: دختران و زنان ما باید پیام پدران و برادران خود را از جبهه های حق علیه باطل،که قیام ارزش ها در برابر ضد ارزشها، دینداری در برابر کفر و حق علیه باطل بود را حفظ کنند و به نسل های آینده منتقل سازند .

حجت الاسلام  کاظم لو بیان داشت: اما حسین (ع) و یارانشان با عشق و خلوص واقعی برای انجام وظیفه الهی خود قدم در راه شهادت گذاشتند و این واقعه بزرگ به دلیل عنایت خداوند متعال و روشنگری حضرت زینب (س) و امامان گرانقدر هیچ گاه به دست فراموشی سپرده نخواهد شد.

وی ادامه داد: خطبه‌های حضرت زینب (س) در حضور یزید و ابن زیاد نشان دهنده شجاعت بالای این بانوی بزرگوار و روشن‌گری ایشان درخصوص  واقعه کربلا و ظلمی که در حق خاندان پیامبر شده بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین اظهار کرد:  این بانوی بزرگوار فرزند بانویی همچون فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) بوده است که  با مقاومت خود در برابر تمام مصائبی که با تمام وجود خود حس کرده بود التیام بخش دردهای اسرا و یتیمان بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha