جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاد انصاریان

حوزه/ وجود حضرت علی علیه السلام دارای همه ارزشها است و این ارزش ها هم به دختر او منتقل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان پیش از ظهر امروز در سالروز وفات عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) که با حضور عشاق آل محمد(ص) در بیت آیت الله العظمی وحید خراسانی درقم برگزار شد گفت: از قوانینی که در جهان علم به وسیله دانشمندان زیادی  بحث و تجربه شده و نهایتا به اثبات رسیده و حقیقت پایدار معرفی شده، قانون وراثت است.

سخنران این مراسم عنوان  کرد: البته تحقیقات و تجربه در این زمینه  از  قرن 18 شروع شده که در نطفه زن و مرد ژنی است که مسئولیت آن انتقال دادن رنگ و اوصاف به فرزندی است که خلق می شود.

وی افزود: انسان همین مقدار که از خود  بداند، سر تعظیم درمقابل حضرت به فروتنی فرود می آورد که این قدرت بی نهایت چه نظم خاصی را در جهان آفرینش و وراثت قرار داده است.

استاد  انصاریان ابراز داشت: اسلام در قرآن و روایات به این حقیقت اشاره دارد و این غربی ها حرفی را که به عنوان قانون وراثت زده اند حرف تازه ای نیست، بلکه برگرفته از آیات قرآن است.

سخنران این مراسم با بیان اینکه حضرت زینب(س) نیز در وراثت از ارزش ها و فضائل از قانون وراثت مسثتنی نبوده عنوان کرد: این بانو، ارزشها و صفات عالی انسانی را از جد بزگوار، مادر، پدر و برادر خود به ارث برده است .

وی افزود: جدّ حضرت کسی که خداوند شبانه روز بر امت واجب شرعی کرده اسم او را ببرند، مقامی که به هیچ نبی داده نشده است؛ جد ایشان کسی است که خدا اطاعت خود را در اطاعت از پیامبر(ص) قرار داده است.

استاد انصاریان ابرازداشت: جده حضرت زینب(ص) اولین فردی است که به اسلام و پیامبر(ص) ایمان آورد و در عبادت و بندگی و پیروی از دستورات دینی بی نظیر بود، همه این ارزشها به عقیله بنی هاشم  هم منتقل شده است.

وی  گفت: مادرش نیز، بانویی است که مجموعه ارزشهای پدرو مادر است و در روایتی امام باقر(ع) فرمودند« حضرت زهرا(س) شخصیتی بود که در عالم خلقت به جزء امیرالمؤمنین(ع)  هم کفو نداشت.

سخنران این مراسم گفت: پدر ایشان هم حضرت امیرالمؤمنین(ع) است دوست و دشمن همه به عظمت و بزرگی او اعتراف کرده اند.

وی افزود: خلیل بن احمد از علمای اهل سنت درباره بزرگی حضرت علی(ع) معتقد است« آن حضرت در این عالم محتاج به هیچ کس نبود»، وجود این حضرت دارای همه ارزشها است و این ارزش ها هم به دختر او منتقل شده است.

استاد انصاریان ابرازداشت: زینب(س)، جامع همه کمالات و فاقد همه نواقص است. او دارای مقام عصمت و دارای علم لدنی بوده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha