شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نیلی پور

حوزه/ حجت الاسلام نیلی پور گفت: کسب معرفت و علم، راه های متعددی دارد که تهذیب نفس از جمله آنها است، لذا معتکفین باید در طول سال آثار معنوی اعتکاف را حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مهدی نیلی پور، ظهر امروز در جمع معتکفین مسجدجامع اصفهان، اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) میزان علم را از اموری دانست که ارزش انسان را تعیین می کند.

وی بابیان اینکه یکی راه های کسب معرفت تحصیل علم است و کسب علم نیز مراحل مختلفی دارد که  استماع، حفظ علم، عمل به علم و سپس نشر علم از آن جمله است، خاطرنشان کرد: در روایت آمده است که اگر کسی به آنچه می داند عمل کند خداوند آنچه را  نمی داند به او یاد می دهد.

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان با بیان این که یکی از عوامل رشد ما ارتقا دانش است، و در اسلام فارغ التحصیلی معنا ندارد، و شعر «زگهواره تا گور دانش بجوی» نیز بر همین مبنا است، گفت: برای کسب و ارتقاء علم باید از طریق حواس خود اقدام کنیم؛ در حالی که امروزه متأسفانه شاهد وجود یک ضعف مطالعه در دانشجویان و طلاب جوان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه راه دومی برای کسب معرفت هست و آن تهذیب نفس و تقوا می باشد، گفت: بسیاری از اولیای خداوند از طریق تهذیب نفس، علم به حلال و حرام خداوند و برخی علوم می یافتند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بر این اساس، اعتکاف یکی از بهترین عرصه ها برای کسب معرفت و علم، ایجاد یک جنبش معنوی دردرون انسان از نشانه های کسب معرفت، و در نهایت کاهش میل و اشتیاق به گناه، است و معتکفین باید در طول سال این معنویت را حفظ کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha