جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس دانشگاه ادیان در غنا

حوزه/ رئیس العلمای کشور غنا گفت: در دنیایی که استکبار در مقابل مسلمانان یکپارچه ایستاده است لازم است ملت های مسلمان با تکیه بر مشترکات خود و پرهیز از اختلاف در برابر دشمنان متحد بوده و یکپارچه ایستادگی کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ شربتو در دیدار دبیر شورای مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) اظهارداشت: محرومیت زدایی و رسیدگی به امور مسلمین نکته مهم دیگری است که باید از سوی دولت های اسلامی مد نظر قرار بگیرد.

 در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نواب ضمن تقدیر از رئیس العلمای غنا به جهت روابط حسنه و مناسب با تمامی مذاهب اسلامی و ادیان افزود: این نگاه زیبای شما می‌تواند به رشد روزافزون اسلام در افریقا کمک شایانی نماید.

همچنین شیخ شربتو در پاسخ به حجت‌الاسلام نواب با اشاره به سفر خود به ایران گفت: آنچه من در ایران دیدم و تجربه کرده ام نگاه سازنده جمهوری اسلامی ایران نسبت به مسلمانان و وحدت امت اسلام است که این نوع تلاش ، قابل تقدیر و تشکر است.

لازم به ذکر است، شیخ شربتو در نودوپنج ‌سالگی به‌عنوان امام فرقه تیجانیه همچنین به‌عنوان اولین امام کل مسلمانان در غنا منسوب شده است که با توجه به روابط حسنه از محبوبیت مناسبی در میان مذاهب مختلف در غنا بهره می‌برد.

در این دیدار حجت الاسلام اسعدی به نمایندگی از جامعه المصطفی العالمیه هدایایی را به‌عنوان تقدیر، تقدیم رئیس العلما غنا کرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha