جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدی تقی پور-طلبه قاری قرآن

حوزه/ طلبه قاری و مؤذن بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)، در اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان اسلام، به عنوان نماینده ایران حضور می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مهدی تقی‌پور، قاری و مؤذن بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)، در اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان اسلام، به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران، شرکت می کند.

اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان اسلام دوم تا ششم اردیبهشت‌ماه 96 به میزبانی قم و با حضور 60  طلبه از 35 کشور، در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام موسی‌کاظم(ع) این شهر برگزار خواهد شد.

این مسابقات ویژه برادران طلاب در رشته‌های قرائت، حفظ کل و مقاله نویسی برگزار می‌شود که مهدی تقی‌پور، قاری و مؤذن حرم مطهر(ع)، در رشته قرائت تحقیق با متسابقان دیگر کشورها به رقابت می‌پردازد.

مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب سراسر جهان اسلام در روز ششم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و عصر همان روز متسابقان در مسابقات بین‌المللی قرآن تهران حضور خواهند یافت. روز هفتم اردیبهشت نیز برای شرکت‌کنندگان دیدار با رهبر معظم انقلاب و سفر به مشهد مقدس پیش‌بینی شده است.

یک دوره ارزیابی از 17 تا 19 اسفندماه سال گذشته بین 20 نفر از طلاب سراسر کشور در قم برگزار شد که در این ارزیابی، مهدی تقی‌پور قاری و موذن حرم مطهر امام هشتم(ع) در دو مرحله مقدماتی و نهایی موفق به کسب رتبه ممتاز شد و به عنوان نماینده ایران در این دوره از مسابقات انتخاب گردید.

وی در کارنامه قرآنی خود کسب رتبه نخست مسابقات دانشجویان سراسر کشور را در سال 88 و مسابقات کشوری طلاب در سال 95 را داراست.  همچنین از سال 87 با اداره علوم قرآنی در اجرای قرائت قرآن همکاری داشته و به عنوان مؤذن نیز حدود پنج سال، روزهای یکشنبه مسئولیت اقامه اذان ظهر را بر عهده دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha