پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محسن کرمی - معاون تهذیب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان صحنه استان کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) استان کرمانشاه گفت: حفظ عزت، سربلندی و استقلال کشور از اولویت های حوزه انقلابی است.

حجت الاسلام محسن کرمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص توجه به مقوله حوزه انقلابی، اظهار داشت: ویژگی های یک حوزه انقلابی را می توان در شناخت درست آرمان های انقلاب، بصیرت و آگاهی همه جانبه، مسلح بودن به سلاح علم روز، تقوا، پایبندی به ارزش ها و مبانی انقلاب و همچنین پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام دانست.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) استان کرمانشاه افزود: قطعاً همت پایین و پشتکار ضعیف از عواملی است که با روحیه انقلابی به شدت منافات دارد، روحیه انقلابی یک روحیه خستگی ناپذیر و امیدوار به آینده است، روحیه ای که در مقابل هجمه های دشمنان ذره از مواضع خود کوتاه نمی آید.

حجت الاسلام کرمی در ادامه سخنان خود با بیان این که حفظ عزت و استقلال کشور می بایست از اولویت های حوزه انقلابی باشد، گفت: شاید بتوان مهمترین ویژگی حوزه انقلابی را پرورش طلاب دلسوزی دانست که دارای دغدغه دینی نسبت به انقلاب هستند. انقلابی که به واسطه همین حوزه ها فراگیر شد و باید گفت که به نحوی نظام جمهوری اسلامی زاییده حوزه های علمیه است.

وی عنوان داشت: از مهمترین اهداف دشمنان انقلاب این است که امید نسبت به آینده را در بین مردم بمیرانند، که متاسفانه بعضی از مسئولان را هم تحت تاثیر قرار داده، به طوری که تنها راه برون رفت از مشکلات کشور را در گرو ارتباط با غرب می دانند و همین مطلب وظیفه حوزه های علمیه را سنگین تر می کند.

حجت الاسلام کرمی تاکید کرد: البته باید دقت شود که حفظ وحدت در جامعه سرلوحه تمامی فعالیت ها قرار گیرد و روحیه انقلابی و استکبار ستیزی در راستای عمل به قانون باشد و حد اعتدال را رعایت کرده، دچار افراط و تفریط نشد، همچنین از اهانت به دیگران خودداری کرد چرا که در غیر اینصورت نتیجه ای جز هرج و مرج را به دنبال نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha