پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین کلانتری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انساني كه هوشمندانه اعمال خود را مراقبت مي كند، باید باطن خود را با عبادت بيارايد و هرچقدر كه اين عبادات مخلصانه تر باشد به رستگاري و كمال نزديك تر شده و سرانجام به تعالي می رسد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از شيراز، حجت الاسلام والمسلمین علي اكبركلانتري، امروز در جمع معتكفين مسجد جامع شهداي شيراز، با اشاره به آیات سوره شمس و قسم های بی شمار موجود در این سوره، اظهار داشت: در تفسير اين سوره به بيان اين نكته اشاره شده كه انساني كه درطول زندگي خود خير را از شر و اعمال مخلصانه و نيكوكارانه را از اعمال زشت و ناپسند تميز مي دهد و مراقبت مي كند، بايد براي رسيدن به هدف تعالي خود به تزكيه و پاك سازي نفس بپردازد.

وي افزود: انساني كه هوشمندانه اعمال خود را مراقبت مي كند باید باطن خود را با عبادت بيارايد و هرچقدر كه اين عبادات مخلصانه تر باشد، به رستگاري و كمال نزديك تر شده و سرانجام به تعالي خواهد رسيد.

 عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: براي شناخت رذايل اخلاقي مي توان ابتدا مشورت کرد و سپس بدان تفكر كرد تا آثار و نتايج آن براي ما آشكار شده و از آن دوري گزينيم؛ و در نهايت براي مبارزه و از بين بردن آن، از عبادتي خاشعانه و راز و نيازي همراه با خضوع، بهره بجوييم.

وی، عبادت را بالاترين نعمت الهي برای انسان معرفي کرد و گفت: هيچ نعمتي بالاتر از عبادت نيست و هيچ توشه اي برتر و با فضيلت تر از راز و نياز با خداوند وجود ندارد؛ به همين جهت مؤمنين بايد اين توشه را روز به روز بيشتر كنند و از اين نعمت الهي كمال استفاده را ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در ادامه سخنان خود به اهميت و جايگاه نماز در بين عبادات پرداخت و خاطرنشان کرد: در ميان عبادات، نماز از جايگاه برتر و اهميت بيشتري برخوردار است؛ نماز يعني بندگي پروردگار؛ البته نمازی می تواند ما را به کمال برساند که عاشقانه و عارفانه باشد و همراه با توجه و حضور قلب؛ و این حالت زمانی حاصل می شود که نماز با معرفت و شناخت همراه باشد.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با قرائت آیه «الَّذينَ آمَنُوا وَ تَطمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكرِ اللَّهِ أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ (الرعد – 28)»، به بيان اهميت و فوايد ذكر خداوند یکتا پرداخت و گفت: قلب انسان، تنها و تنها با ياد خداوند متعال و ذكر هر لحظه اي معبود به آرامش مي رسد و همين كافي است كه به اهميت قرائت ذكر پي برده شود؛ باید بدانیم که از مهم ترين فوائد ذکر، رسيدن به آرامش است.

٣١٣/٤٣

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha