سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اهدای شاهکار هنری قرآنی به آستان مقدس علوی از سوی هنرمند ایرانی

حوزه/ سید اصغر موسویان در مراسم میلاد امیر المؤمنین علی (ع) در نجف اشرف هدیه بسیار ارزشمند و کمیابی را به آستان مقدس علوی تقدیم کرد؛ این هدیه، قرآنی است که با برنز نوشته شده و مطلاست و به شیوه ای هنرمندانه و بی نظیر ساخته شده و وزن آن سی کیلو گرم است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سید اصغر موسویان در مراسم میلاد امیر المؤمنین علی (ع) در نجف اشرف هدیه بسیار ارزشمند و کمیابی را به آستان مقدس علوی تقدیم کرد؛ این هدیه، قرآنی است که با برنز نوشته شده و مطلاست و به شیوه ای هنرمندانه و بی نظیر ساخته شده و وزن آن سی کیلو گرم است.

سید نزار حبل المتین تولیت آستان مقدس علوی با تشکر و قدر دانی از تلاش های آقای موسویان در ساخت این شاهکار هنری کمیاب، تاکید کرد: پاداش این کار در نزد خداوند متعال محفوظ است و نام وی در خزانه آستان مقدس علوی و در کنار مقدس ترین مرقد که حرم امیر المؤمنین (ع) است، به ثبت خواهد رسید.

تولیت آستان علوی به رسم تشکر، پرچم حرم امیر المؤمنین (ع) به همراه هدایای دیگری از سوی حرم مطهر به هنرمند ایرانی تقدیم کرد.

آقای موسویان در خصوص جزئیات این شاهکار قرآنی گفت: این کار به مدت یک سال کامل طول کشیده و روزی ده ساعت روی آن کار شده است. آیه های قرآن با ماده برنز نوشته شده و جلد آن مطلا و وزن آن به 30 کیلوگرم می رسد.

وی افزود: قصد دارم کارهای هنری مشابهی را انجام داده و آن ها را به عتبات مقدسه و رهبران دینی در سرتاسر جهان اسلام هدیه دهم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha