جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 413112
۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان، با اشاره به زندگی علما و بزرگان، گفت: علمای ربانی از اول راه خودسازی را در پیش گرفتند و نمی گذاشتند دنیا و مسایل دنیوی آنها را فریب دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، امروز در آزمون پذیرش حوزه های علمیه در همدان گفت: به شما جوانان و نوجوانان عزیز تبریک عرض می کنم که در راه حوزه های علمیه و سربازی امام زمان(عج) قدم گذاشته اید و از خداوند متعال پیروزی و موفقیت را  برایتان در تمامی مقاطع زندگی خواستارم.

وی با بیان این که آزمون و مراحل پذیرش حوزه های علمیه برای این است که افرادی که توانایی تحصیل در حوزه ها را دارند پذیرش شوند و افرادی که برای این راه ساخته نشده اند را شناسایی کنند، گفت: شما جوانان و عزیزانی که در روز پر برکعت جمعه که منصوب به حضرت ولیعصر(عج) است آمده اید، قطعا ارزش علم و فضایل اخلایی برای تان روشن شده که  برای سربازی امام زمان(عج) و ورود به حوزه های علمیه آماده شده اید.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به آیه 11 سوره مجادله بیان داشت: خداوند متعال به اهل علم می فرماید "یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُواْ مِنكُمْ وَالَّذِینَ أُوتُواْ الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ" خداوند متعال به کسانی که ایمان آورده و دارای علم هستند درجات بالا و بزرگی می دهد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: مومنان و علما دارای مقام رفیعی هستند و خداوند متعال مجاهدان راه اسلام را افضل بر دیگران می داند و عالمان دینی را نیز، درجات افضلی داده است.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به زندگی علمای ربانی اظهار داشت: علمای ربانی از اول راه خودسازی و ملکه نفسانی تقوا را داشته و نمی گذاشتند که دنیا و مسایل دنیوی آنها را فریب دهد.

وی در ادامه افزود: جوان طلبه اگر بخواهد در مسیر طلبگی و حوزه موفق باشد باید دو بال علم و تقوا را با هم داشته باشد، طلبه ای که گناه کند نمی تواند در این راه موفق باشد یا این که اگر طلبه ای خدای ناکرده حال درس خواندن ندارد در حوزه های علمیه جایی ندارد.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به این که طلاب ادامه دهندگان راه پیامبر الهی هستند تاکید کرد: طلاب علوم دینی باید به مسأله تقوا اهتمام بورزند، و بدانند درست است که ما معصوم نیستیم ولی شرط اولیه طلبگی تصمیم بر ترک گناه است.

وی در پایان خطاب به داوطلبان ورود به حوزه، گفت: شما نوجوانان و جوانان  عزیز که در راه طلبگی و ورود به حوزه های علمیه قدم گذاشته اید باید به فکر درس خواندن و تحقیق باشید و در کنار این فعالیت های علمی باید به تزکیه نفس بپردازید.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha