جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جواد امین

حوزه /شهروند و رزمنده اهل فوعه و کفریا گفت: اوضاع عمومی در این منطقه، بحرانی است اما شرایط روحی مردم خوب است و همه منتظرند این برنامه مهم به ترتیب انجام شود، چراکه مردم دیگر قادر به تحمل ادامه این زندگی در شرایط محاصره نیستند...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با گذشت 2 سال از محاصره شهروندان شیعه فوعه و کفریا توسط گروه های تروریستی و مقاومات جانانه زنان و مردان غیور این مناطق توافقی برای خروج کامل اهالی شهروندان این مناطق در قبال خروج مسلحین از مناطق زبدانی و مضایا در دستور کار قرار گرفته است.

 

دکتر شیخ جواد امین از اهالی فوعه و کفریا در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با اشاره به تفاهم نامه اخیر برای خروج اهالی فوعه و کفریا از مناطق محاصره شده  گفت: سرانجام تفاهم نامه ای بین هم پیمانان مقاومت و گروه های مسلح با نام تفاهم نامه 4 شهر منعقد شد.

وی ادامه داد:  این عملیات در حال حاضر بر خارج شدن کامل اهالی فوعه و کفریا در مقابل خروج گروه های مسلح از مناطق زبدانی و مضایا تمرکز دارد و قرار است، اجرایی شود.

 

مردم فوعه و کفریا در انتظار تفاهم نامه تبادل

شهروند سوری با اشاره به وضعت مردم این دوشهر گفت:  اوضاع عمومی در این منطقه، بحرانی است اما شرایط  روحی مردم خوب است و همه منتظرند این برنامه مهم به ترتیب انجام شود، چراکه مردم دیگر قادر به تحمل ادامه این زندگی در شرایط محاصره نیستند. زندگی در آن مناطق همراه با  مقاومت اسطوره ای از اهالی این دو شهر و مقاومت عظیم گروه های ملی مدافع از ناموس و شرف اهالی این مناطق همراه بود.

وی تصریح کرد:  شرایط سلامتی و بهداشت برای بیشتر مردم نامناسب و تاسف آور است و برای درمان دارو وجود ندارد. و مردم با قحطی بزرگی در زمینه غذا و آب روبرو هستند.

شهروند سوری خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه گام مهمی در حل این بحران  در جنگ فعلی شمال سوریه محسوب می شود.

جواد امین با اشاره به آماده باش گروه های مقاومت گفت: این برادران فرصتی را ایجاد کردند و با وجود این ارتش سوریه و هم پیمانان مقاومت در آماده باش لازم برای آزاد سازی استان ادلب به سر می برند.و بنابراین دیگر ارتش سوریه و هم پیمانان تحت فشار روحی و روانی به خاطر وجود شهروندان مستضعف فوعه و کفریا نیستند.

وی با اشاره به کارشکنی های گروه های تروریستی گفت:  در مناطق فوعه و کفریا رنج و سختی های زیاد و آشکاری از طرف گروه های مسلح و حامیانشان وجو دارد که عدم پایبندی به عهد ها و پیمان هایشان از جمله آن هاست.

 همچنین در آنجا سختی های لوجستیکی در ترتیب خروج از این مناطق وجود دارد.

تروریست ها به دنبال سنگ اندازی برای خروج مردم از فوعه کفریا هستند

 

شهروند اهل فوعه گفت: گروه های مسلح به دنبال پیچیده کردن همه برنامه ها و راه حل ها برای خارج شدن اهالی فوعه و کفریا از این مناطق هستند. مقدمات و تمهیدات آماده شده و اشکالی ندارد.

وی افزود: خانواده های ما به توجه بیشتری نیازمندند به خاطر مقاومت قهرمانانی که برای حمایت از این دوشهر بیش از 2500 شهید و بیش از چهار هزار زخمی تقدیم کردند. این قهرمانان بزرگوار شایسته تقدیر هستند.

رزمنده سوری اظهار کرد: ما توجه و اهتمام بیشتری از حکومت سوریه و از جمهوری اسلامی ایران و رهبری حزب الله و مقاومت می خواهیم و آرزو می کنیم خانواده های عزیز و گرامی ما از این مناطق محاصره شده خارج شوند.

وی ادامه داد:  این مقاومت به یمن ایمان مردم و اعتمادشان به رهبرانشان بوجود آمد و انشالله نزدیک است که به شهرها و خانه هایمان بازگردیم در حالی که به لطف دستان و همت مردان مقاومت پیروز باشیم. بزرگترین و عظیم ترین چیزی که به دست آوردیم این است که در حالتی زندگی کردیم که مقاومت را آموختیم.

جواد امین رزمنده سوری در پایان گفت:  در سطح نظری و عملی به تلاش و مقاومت ادامه می دهیم و نگاه هایی همراه با بغض داریم آن هم به خاطر شهدا و مجروحان زیادی که در این راه از دست دادیم . ما با مقاومت جوانانمان در مقابل داعش و النصره و اسراییل و آمریکا پیروز شدیم. از موسس تفکر مقاومت آیت الله روح الله الموسوی خمینی(ره) و جناب رهبری بزرگوار و همه قهرمانان مخلص در این زمان تشکر و قدرانی می کنیم.

 گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha