سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام مخبر معاون مرکز اسلامی فرانکفورت

حوزه/ حجت الاسلام مخبر گفت: اسلام با تربیت شخصیت‌هایی مثل حضرت زینب به خوبی نشان می‌دهد ارزش زن در اسلام وابسته به جذابیت‌های فیزیکی یا جنسی نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نماز جمعه این هفته در مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت و به امامت حجت الاسلام سید محمد مخبر معاون فرهنگی این مرکز برگزار گردید .

وی در خطبه نخست پس از توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی و در ادامه شرح  خطبه 193 نهج البلاغه گفت: با یک مثال معنای تقدیر را کمی روشن می کنم .شما یک ساعتی را طراحی می کنید که در زمانهای مشخصی زنگ بزند و ساعت  را اعلام کند. این ساعت بر اساس شکلی که ساخته شده با همکاری همه اجزائش به همان شکل که در ساختش برنامه ریزی شده زنگ خواهد زد و ساعت را اعلام خواهد کرد .  این ساعت با تمام ویژگی هایش نمونه ای از  تقدیر سازنده ساعت است.

حجت الاسلام سید مخبر ادامه داد: خدا نیز انسان و جهان را به گونه ای آفریده که همه چیز مربوط به آن را تقدیر کرده ، این که انسان و جهان آغازی داشته باشد و پایانی ، بیماری داشته باشد و صحت و درمان همه از اجزاء تقدیر الهی هستند. بنا بر این همانطور که مرگ برای انسان مقدر است، همه اسبابی که سبب حفظ و دوام زندگی یا پایان زندگی  او می شود نیز از مقدرات به شمار می آید.

* گاهی روح  آنقدر بزرگ می شود که بدن به کارش نمی آید

 معاون مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت در توضیح  اینکه مرگ به دو نوع کلّی  طبیعی و اخترامی تقسیم می شود گفت: مثلا وقتی شما خسته هستید به خواب می روید گاهی وقتی بیدار می شوید بدنتان دیگر به خواب احتیاج ندارد و خودتان اتوماتیک بیدار می شوید. اما گاهی هنوز می خواهید بخوابید امّا یک چیزی شما را بیدار می کند. مرگ هم مانند همین است ، گاهی روح بزرگ شده و رشد یافته آنقدر که دیگر بدن به کارش نمی آید ، رهایش می کند و می رود و گاهی هم یک آسیب، بیماری شدید، تصادف یا چیزی شبیه اینها باعث می‌شود روح از بدن جدا شود. به این نوع دوم از مرگ، مرگ اخترامی گفته می‌شود.

 خطیب جمعه این هفته فرانکفورت افزود:حضرت امیر علیه السلام می فرماید که خدا مرگ را برای انسان مقدر کرده و اگر چنین تقدیری نبود تمایل اهل تقوی به ملاقات ثوابهای خدا یا ترس آنها از این که لایق عذاب خدا باشند موجب می شد که آنها این بدن را رها کنند.

* تعالیم عملی حضرت زینب را بهتر یاد بگیریم

حجت الاسلام و المسلمین مخبر در خطبه دوم پس از توصیه خود و مؤمنان به رعایت تقوی با اشاره به دو مناسبت میلاد امام علی علیه السلام و رحلت حضرت زینب سلام اللّه علیها در هفته گذشته  گفت: حضرت زینب سلام اللّه علیها شخصیت برجسته تاریخ اسلام است  که باید او را بهتر بشناسیم ، روشش را بهتر بشناسیم  و تعالیم عملی ایشان را بهتر یاد بگیریم تا بتوانیم در ساخت خویش و جامعه مان بیشتر موفق باشیم.

*  اسلام  با تربیت حضرت زینب نشان می دهد ارزش زن وابسته به جذابیتهای فیزیکی نیست

وی  افزود:شخصیت حضرت زینب سلام اللّه علیها نشان می دهد که یک زن از نظر تعالیم اسلامی تا چه اندازه ای می تواند رشد یافته باشد . بر خلاف باورهای غیر اسلامی که زن را یک موجود ناتوان و در حدّ یک وسیله برای شهوت رانی مرد می شناسند، اسلام  با تربیت شخصیتهایی مثل حضرت زینب به خوبی نشان می دهد که ارزش زن در اسلام وابسته به جذابیتهای فیزیکی یا جنسی او نیست .

خطیب جمعه این هفته مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت با اشاره به عدم مخالفت اسلام با استفاده به جا از جاذبه های فیزیکی زن گفت: اسلام می گوید که زنها در اجتماع باید بتوانند با شخصیت انسانی شان حاضر شوند و این جنبه های انسانی آنها باشد که موجب ارزشمند شدن آنها در میان اجتماع باشد نه جذابیتهای فیزیکی آنان.

حجت الاسلام و المسلمین مخبر  گفت:حضرت زینب سلام اللّه علیها  نشان داد که چگونه یک زن می تواند با حفظ حیا و پاکدامنی ،در جدّی ترین فعالیتهای اجتماعی حضور داشته باشد و در اجتماع ، حتی در برابر دشمنان تأثیر گذار باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha