پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 413129
۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
مسجد یوسف اسحاق در سنگاپور افتتاح شد

حوزه/مسجد بزرگ یوسف اسحاق که به اسم نخستین رئیس جمهور این کشور نامگذاری شده، روز گذشته با حضور گسترده نمازگزاران و سیاستمداران این کشور افتتاح شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از tnp، روز گذشته مسجد یوسف اسحاق در سنگاپور افتتاح شد.

یعقوب ابراهیم وزیر امور مسلمانان در سنگاپور روز جمعه در مراسم افتتاح این مسجد جدید که به اسم نخستین رئیس جمهور سنگاپور نامگذاری شده است، گفت: مسجد یوسف اسحاق یک نهاد کلیدی برای جامعه مسلمانان و دیگر مردم سنگاپور خواهد بود.

وی در ادامه سخنانش گفت: این مسجد از طریق ایجاد تعاملات با اعضای جامعه نقش مهمی در ترویج اخلاق چندفرهنگی و چندنژادی ایفاء خواهد کرد و این‌ها همان اهداف اصلی رئیس جمهور یوسف اسحاق بوده‌اند.

مراسم افتتاح این مسجد روز گذشته با حضور بیوه یوسف اسحاق و صد تن از افراد شناخته شده و سیاستمداران سنگاپور از جمله لی هسین لونگ، نخست وزیر این کشور برگزار شد. به علاوه اعضای خانواده و دوستان رئیس جمهور سابق سنگاپور نیز در مراسم افتتاح این مسجد شرکت داشتند. نخستین نماز جماعت در این مسجد نیز توسط مفتی محمد فاتریس باکارام بالاترین مقام اسلامی در سنگاپور و با حضور بیش از 5 هزار نمازگزار برگزار شد.

مسجد یوسف اسحاق در شهر وودلندز واقع در سنگاپور بنا شده و هزینه ساخت این مسجد 18 میلیون دلار بوده است.

یوسف اسحاق پس از اعلام استقلال این کشور در سال 1959 به عنوان نخستین حاکم دولتی مشغول به کار شده و در سال 1965 نیز به عنوان نخستین رئیس جمهور این کشور انتخاب شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha