پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تحولات نگران‌کننده در خصوص وضعیت مسلمانان ایرلند

حوزه/ فصلی از گزارش اسلام‌هراسی در اروپا که به وضعیت مسلمانان ایرلند در سال ۲۰۱۶ پرداخته است، تحولات نگران‌کننده‌ای را در رابطه با اسلام‌هراسی و توسعه نژادپرستی در جامعه این کشور نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک گزارش جدید اسلام‌هراسی در اروپا نشان دهنده «تحولات نگران‌کننده‌ای» در خصوص وضعیت و موقعیت مسلمانان در ایرلند است.

فصلی از این گزارش‌ اسلام‌هراسی در اروپا که به وضعیت مسلمانان در ایرلند در سال 2016 مربوط می‌شود، همچنین چگونگی پوشش رسانه‌ای تحولات مربوط به مسلمانان در منطقه را نیز مورد انتقاد قرار داده است.

این گزارش توسط جیمز کار، مدرس دانشگاهی در رشته جامعه شناسی در دانشگاه لیمریک نوشته شده و به عدم وجود قوانین برای مقابله با جرایم نفرت محور و اسلام‌هراسی در ایرلند و همچنین محرومیت بالقوه مسلمانان از حضور در نظام آموزش و پرورش این کشور اشاره کرده است.

جیمز کار در گزارش خود نوشته است: قطعا می‌توان گفت که در 12 ماه گذشته شاهد نگران کننده‌ترین تحولات سیاسی ضدمسلمانی و اسلام‌هراسی در جامعه ایرلند به ویژه از سوی دو گروه پگیدا و حزب ملی بوده‌ایم. که این تحولات همچنین شامل اظهارات انجام شده توسط بازیگران اصلی جریان سیاسی کشور بوده‌اند.

ایرلند از اسلام‌هراسی آمارگیری نمی‌کند

این استاد دانشگاه با اشاره به کمبود اطلاعات و داده در رابطه با جرایم نفرت محور نوشت: من قصد داشتم آمار ثبت شده مربوط به جرایم اسلام‌هراسی را از دفتر آمار مرکزی کشور دربیاورم که متوجه شدم چنین آماری اصلا وجود خارجی ندارد. در مقابل گزارش‌های جمع آوری شده توسط شبکه اروپایی مبارزه با نژادپرستی (انار) در ایرلند که هفته اخیر منتشر شدند افزایش قابل توجهی در بروز برخوردهای نژادپرستی در ایرلند را نشان می‌دهند.

نگرانی از اسلام‌هراسی در رسانه‌های جریان اصلی

آقای کار همچنین در رابطه با مسئله آزار و اذیت مسلمانان در رسانه‌های اجتماعی و مشکل گزارش‌نویسی در رسانه‌های جریان اصلی نوشت: حتی در مواردی که حادثه‌ای به اسلام مربوط نمی‌شود، عده‌ای از رسانه‌ها به دنبال اضافه کردن واژه «اسلامی» به اخباری هستند که واژه‌هایی چون «حملات تروریستی»، «تروریست‌ها» یا «افراط‌گرایان» در آن‌ها به چشم می‌خورند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha