چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام کلباسی حوزه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام کلباسی گفت: به طور میانگین هرساله بالغ بر ۱۵۰۰ نفر در دو مرحله بصورت اینترنتی برای تحصیل در حوزه اصفهان ثبت نام می کنند که پس از گذراندن آزمون و مصاحبه، غالباً حدود ۸۰۰نفر از آنها درنهایت به مدارس استان معرفی می شوند.

حجت الاسلام ولاء کلباسی در گفت وگو با  خبرنگار  «حوزه»در اصفهان  با اشاره به اتمام زمان ثبت نام مرحله اول پذیرش حوزه علمیه اصفهان، اظهارکرد: آزمون  مرحله  نخست پذیرش حوزه   استان برای سال تحصیلی 9۷-9۶ همزمان با آزمون ورودی سراسری روز جمعه 25 فروردین با حضور 410 نفر از واجدین شرایط پذیرش در سه مقطع متوسطه - دیپلم و دانشگاهی در خیمه گلستان شهداء اصفهان برگزار شد.

مسئول پذیرش حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: نتایج این آزمون 25 اردیبهشت از طریق سامانه معاونت آموزش و پژوهش حوزه اصفهان به نشانی http://www.esf-hozeh.com اعلام می شود و در همان سامانه مدارك لازم جهت تشكیل پرونده و زمان مصاحبه حضوری اعلام می گردد.

حجت الاسلام کلباسی خاطرنشان کرد: مراحل پذیرش طلاب شامل ثبت نام، آزمون، تشکیل پرونده، مصاحبه، انتخاب مدرسه و گذراندن دوره اختبار و تثبیت امی باشد.

مسئول پذیرش حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: مرحله دوم ثبت نام  و پذیر ش حوزه  استان نیز از امروز 26فروردین لغایت 25 تیرماه  از طریق وب سایت مرکز مدیریت حوزه اصفهان انجام می شود و علاقه مندان به تحصیل در دروس حوزه می توانند از طریق این سامانه ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: داوطلبان می توانند جهت ثبت نام اولیه و شرکت در مراحل پذیرش مرحله بعدی به پایگاه اینترنتی معاونت آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان به نشانی  www.esf-hozeh.com مراجعه و اقدام به ثبت نام کنند.

حجت‌الاسلام کلباسی در مورد تبلیغات پذیرش طلبه برای سال تحصیلی 9۷-9۶ بیان داشت: ما در سال جاری روش‌های مختلف و جامعی را بکار بردیم، مثلاً متن پذیرش را به صورت بنر، پوستر، بروشور و فلش کارت در سراسر استان توزیع کردیم و هماهنگی با ادارات و سازمان‌های مختلف مثل آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان، روحانیون طرح هجرت و طرح تبلیغ، امور مساجد و ائمه جماعات مساجد استان اصفهان، عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عقیدتی سیاسی بسیج، مراکز قرآنی، ستاد اقامه نماز استان اصفهان، صورت گرفت تا تبلیغات میدانی را در مجموعه خود تحت پوشش قرار دهند.

مسئول پذیرش حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه  در حال حاضر  38 مدرسه علمیه در استان وجود دارد، گفت: مدارس علمیه استان در سال تحصیلی آینده افزایش می یابد.

وی با اشاره شرایط پذیرش در مدارس استان، خاطرنشان کرد: برخورداری از صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از سلامت جسمی و روحی، موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه و نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه از جمله شرایط عمومی داوطلبان برای پذیرش در حوزه علمیه اصفهان است.

حجت الاسلام کلباسی  در خصوص آمار طلاب جدید الورود حوزه علمیه اصفهان، در هرسال، ابراز داشت: به طور میانگین هرساله بالغ بر 1500 نفر بصورت اینترنتی برای تحصیل در حوزه علمیه اصفهان ثبت نام می کنن  که پس از گذراندن آزمون و مصاحبه، غالبا  حدود 800نفر از آنها در نهایت به مدارس سراسر استان معرفی می شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha