شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حسین درودی

حوزه/ حجت الاسلام درودی با اشاره به ظرفیت حوزه های علمیه استان برای مشارکت در حوزه تربیت دینی نسل آینده، گفت: خروجی همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید در رفتار دانش آموزان نمود پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان حجت الاسلام حسین درودی، صبح امروز در نشستی  با مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان اظهار کرد: آموزش و پرورش در برنامه سال جدید 155 برنامه برای هر استان در نظر گرفته که سه برنامه مربوط به ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش است.  

معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: دیدار دانش آموزان مقطع متوسطه با طلاب مدارس علمیه، دیدار با علماء و مبلغین از برنامه های سال جدید ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به ظرفیت حوزه های علمیه برای مشارکت در تربیت دینی نسل آینده، خاطر نشان کردیکی از انتظارات و نیاز های آموزش و پرورش از حوزه های علمیه خواهران تربیت طلاب خواهر متخصص در مباحث تربیتی کودکان و نوجوانان، برای مهد کودک ها می باشد.

حجت الاسلام درودی با تاکید بر این که خروجی همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید در رفتار دانش آموزان نمود پیدا کند،  به سخن  مقام معظم رهبری که فرمودند، جامعه اسلامی انسان لازم دارد، این انسان در آموزش پرورش باید پایه‌گذارى بشود، اشاره کرد و گفت: حضور روحانیون و به ویژه خواهران طلبه در مدارس آموزش و پرورش بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزان شناخت کافی نسبت به طلبه و حوزه ندارند و باید با بکارگیری طلاب خواهر توانمند و متخصص به احکام اسلامی، قرآن و حدیث در زمینه شناخت بیشتر تلاش نمود.

وی با بیان اینکه استان اصفهان از استان های توانمند است، خواستار ارزیابی و استعداد یابی طلاب جهت به کارگیری در مهد های کودک و دبستان های آموزش و پرورش شد.

معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش یکی دیگر از برنامه های آموزش و پرورش را ایجاد مهد کودک با معماری اسلامی دانست و گفت: دانش آموزان باید از کودکی با معماری اسلامی آشنا شوند و با بکار گیری مربیان متخصص، از ابتدا روح کودک را  با توحید آشنا نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha