شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رسول ابراهیمیان

حوزه/ معاون ارتباطات و امور حوزه های علمیه خواهران از برگزاری سیزدهمین اجلاسیه سراسری مدیران و مؤسسان حوزه های علمیه خواهران در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ فروردین در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رسول ابراهیمیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع  برگزاری اجلاسیه سراسری مدیران و مؤسسان حوزه های علمیه در قم برگزار شد از برگزاری این اجلاسیه  با حضور اندیشمندان، خیرین، مسئولین و مقامات کشوری در روزهای 29، 30 و 31 فروردین در قم خبر داد.

 معاون ارتباطات و امور حوزه های علمیه خواهران بابیان اینکه این اجلاسیه در مجتمع یاوران مهدی(عج) و مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار خواهد شد افزود: سخنرانی مسئولین حوزه، کمیسیونها و تبیین اهداف و ارائه راهکارها از مهمترین برنامه های این اجلاسیه خواهد بود.

 وی بابیان اینکه زن، باور و رفتار های دینی، خانواده و فضای مجازی و رسانه، خانواده، تولید، مصرف و سلامت جسم و روان از جمله کمیسیونهای این اجلاسیه است، ابراز داشت: این سیزدهمین اجلاسیه می باشد که به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران  برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمیان گفت: در این مرکز 466 مدرسه علمیه  وجود دارد که 396  درسطح دو و 10 مدرسه علمیه در سطح چهار و باقی مانده  آن در سطوح دیگر فعال می باشد.

معاون ارتباطات و امورحوزه های علمیه خواهران افزود: در حال حاضر35 هزار طلبه از این مرکز فارغ التحصیل شده اند و در سال تحصیلی 94، 14 هزار نفر طلبه جدید به صورت حضوری و 7 هزار به صورت غیرحضوری پذیرفته شده اند.

 وی بیان داشت: از این تعداد 54 هزار نفر در مقاطع عمومی، 9 هزار نفر در مقطع عالی و 100 نفر در سطح 4 مشغول تحصیل می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمیان بابیان اینکه  اکنون 37 هزار نفر از طلاب به صورت رسمی در عرصه تبلیغ فعال می باشند،گفت: 99درصد اداره جامعه الزاهراء به وسیله خیرین صورت می گیرد و این مسئله از زمانهای گذشته در حوزه رایج بوده و در حال حاضر نیز قوت بیشتری گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا  نیز در سخنانی مهمترین هدف از برگزاری این اجلاسیه را، اجرای بیانات رهبر انقلاب و رفع دغدعه ایشان درمسائل  اجتماعی، پیشگری و حوزه انقلابی، آسیب های اجتماعی و اقدام و عمل عنوان کرد.

دبیر اجلاسیه افزود: در روز اول این اجلاسیه، آیت الله مقتدایی رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران، در روز دوم، شخصیتهای و چهره های ملی به همراه برگزاری کمیسیونها و روز سوم، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و حجج الاسلام و المسلمین مروی و ربانی و سردار جلالی سخنرانی خواهند کرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha