شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام کشوری-معاون تهذیب حوزه علمیه همدان

حوزه/ حجت الاسلام کشوری از برگزاری کارگاه های استعداد سنجی ویژه طلاب پایه های پنجم و ششم  توسط اساتید اعزامی اداره مشاوره معاونت تهذیب حوزه های علمیه، در حوزه همدان خبر داد.

حجت الاسلام حجت الله کشوری معاون تهذیب حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به ظرفیت معنوی ماه رجب بیان کرد: در راستای انگیزه دهی به طلاب مدارس همدان، ویژه برنامه درس اخلاق در تمامی مدارس و همچنین معتکفان استان برگزار گردید.

وی از حضور دو استاد اخلاق اعزامی از معاونت تهذیب حوزه های علمیه، در حوزه همدان خبر داد و گفت: حجج اسلام والمسلمین محمد علی مجاهدی و  علیرضا ذبیح، هفته گذشته در مدارس علمیه استان حضور داشتند و به همراه درس اخلاق، به مشاوره فردی طلاب نیز پرداختند.

وی ادامه داد: معاونت تهذیب حوزه علمیه همدان در ماه رجب و به خصوص مراسم اعتکاف هم از اساتید اعزام شده از قم  و همچنین از ظرفیت های داخل استان برای برگزاری کلاس های معارفی و اخلاقی استفاده کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با اشاره به شرکت طلاب در اعتکاف ماه رجب، گفت: بیش از نیمی از طلاب مدارس علمیه را بصورت سامان دهی شده برای مراسم معنوی اعتکاف ثبت نام کرده و برای آنها در این مراسم معنوی برنامه ریزی مناسبی داشتیم. همچنین در راستای افزایش سطح معنویت و همچنین بیان مسایل علمی و دینی، حلقه های علمی و معنوی را در مراسم اعتکاف برای عموم شرکت کنندگان اعم از طلبه و غیر طلبه برگزار کردیم.

حجت الاسلام کشوری در ادامه با اشاره طرح استعداد سنجی طلاب، ابراز داشت: برای برطرف کردن سرگردانی و تعیین هدف طلاب پایه های پنجم و ششم،  برنامه استعداد سنجی در مدارس علمیه توسط اساتید اعزامی از اداره مشاوره معاونت تهذیب حوزه علمیه قم اجرا گردید.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان در پایان از برگزاری مصاحبه های فردی متقاضیان تلبس خبر داد و گفت: در سال جاری از تمامی متقاضیان تلبس برای صدور مجوز تلبس، مصاحبه به عمل می آید و در نهایت افراد بعد از معمم شدن حکم تلبس خود را از معاونت تهذیب حوزه علمیه همدان دریافت می کنند.

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha