شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش سالانه مسئله فلسطین امسال در هلند برگزار شد

حوزه/ بیش از ۵ هزار تن از فلسطینیان اروپا در همایش سالانه مسئله فلسطین در هلند گردهم آمدند تا درباره مسئله فلسطین و اشغال‌گری صهیونیست‌ها آگاهی رسانی انجام دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، هزاران تن از فلسطینیان ساکن اروپا برای حضور در همایش سالانه مسئله فلسطین، در شهر روتردام در استان هلند جنوبی واقع در کشور هلند، گردهم آمدند.

چهاردهمین همایش سالانه فلسطین- اروپا امسال در شهر بندری روتردام در کشور هلند برگزار شده و نزدیک به 5 هزار نفر از مردم سرتاسر اروپا در این همایش یک روز با موضوع اعتراض به اعلامیه بالفور حضور داشتند

مازن خیل مدیر اجرایی همایش درباره هدف برگزارکنندگان این گردهمایی گفت: ما قصد داریم فلسطینیانی را که در کشورهای مختلف اروپایی سکونت دارند زیر یک سقف دور هم جمع کنیم و از این طریق درباره مسئله اشغالگری اسرائیل آگاهی رسانی انجام دهیم.

وی افزود: این همایش همچنین روابط بین فلسطینی‌ها در اروپا و مردمانی را که در کشور فلسطین زیر سایه اشغال زندگی می‌کنند تقویت می‌کند.

نورالدین الوالی رئیس حزب سیاسی نیدا در روتردام، که یک حزب سیاسی هلندی الهام گرفته از اسلام می‌باشد نیز با ابراز حمایت و همبستگی نسبت به مردم فلسطین، خطاب به شرکت کنندگان در همایش گفت: ما برای کمک به برادرانمان در فلسطین اشغالی به تعهد بیشتری نیاز داریم.

ماری هات یکی از داوطلبان گروه کاری غزه- روتردام نیز گفت: ما در اینجا آمده‌ایم تا حمایت‌مان را از شهروندان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی ابراز کنیم.

از سال 2003 تا کنون همایش فلسطین- اروپا در 14 شهر اروپایی و پایتخت‌های مختلف قاره اروپا برگزار شده است و به یک رویداد سالانه دائمی به منظور همکاری انجمن‌های فلسطینی در کشورهای اروپایی تبدیل شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha