پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست اساتید تبلیغ

حوزه/ در نخستین نشست هم‌اندیشی اساتید تبلیغ حوزه علمیه خراسان، تبلیغ بین المللی و فضای مجازی از مهمترین ماموریت های امروز حوزه و روحانیت عنوان شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، نخستین نشست هم‌اندیشی اساتید تبلیغ حوزه علمیه خراسان با محوریت کارگروه حلقات مباحثه تبلیغ، به منظور تقویت بنیه علمی، مهارت‌افزایی، جهت‌دهی انقلابی و تقویت اخلاقی مبلغان در محل مرکز مدیریت این حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام محمد فردوسی‌پور در این نشست با بیان اینکه بحث تبلیغ نوپا است، گفت: در راستای تامین و تدوین تبلیغ روشمند در استان خراسان، ابتدا بحث تربیت و استاد پروری حلقات مباحثه را با حضور اساتید تبلیغ خراسان برگزار می‌ کند.

وی بیان کرد: ایجاد قرارگاه و مدرسه تخصصی تبلیغ در مدرسه علمیه شهدا، تامین محتوا و استاد پروری در رشته تبلیغ، تبلیغ نوین در فضای مجازی و بهره‌گیری از ظرفیت اساتید تبلیغ در فضای بین‌المللی از برنامه های اجرایی این معاونت است.

برپایه این گزارش، این نشست با ایراد نظرات اساتید تبلیغ ادامه یافت و ایجاد سامانه جامع تبلیغ، شخصیت شناسی مبلغ، جلوگیری از موازی کاری تبلیغی، برگزاري مصاحبه های علمی و ارزیابی سطح توانمندی مبلغان، آموزش تکنیک‌های برگزاری منبر، شیوه‌های اجرایی متدولوژی تبلیغی و ایجاد ساختار بندی مناسب جهت تبلیغ و ... از موارد پیشنهاد شده در این هم اندیشی بود.

ساماندهی مبلغان و رتبه‌بندی آنها، ارائه روش های تولید محتوا و افزایش مهارت مبلغین با ارتقا کیفیت منبر و کسب مهارت‌های بیشتر، شناسایی و کشف استعدادهای خلاق در عرصه تبلیغ، روزآمدی و استفاده از شیوه‌های علمی و فناوری‌های نوین در عرصه تبلیغ، توانمندیابی و توانمندسازی مبلغان کارآمد، تخصص گرایی و رفع کمبود سرمایه انسانی در عرصه تبلیغ از اهداف ایجاد کارگروه‌ حلقات مباحثه تبلیغ است.

لازم به ذکر است، کارگروه‌های مدیریت و برنامه‌ریزی، مباحثات تبلیغی، تبلیغ نوین، مدارس امین، فرق و ادیان، تبلیغ جهادی و کارگروه تولید محتوا از دیگر کارگروه‌های معاونت تبلیغ می باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha