جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه زکات نقش موثری در رفع محرومیت و زدودن فقر از جامعه دارد، گفت: مبلغان در جهت احیای این فریضه و بیان آثار و برکات آن در جامعه رسالت خود را بیش از پیش انجام دهند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، ظهر امروز در جلسه شورای زکات استان لرستان با اشاره به اینکه زکات نقش موثری در رفع محرومیت و زدودن فقر از جامعه دارد، گفت: با پرداخت زکات می توان در جهت احیای حس نوع دوستی و خیرخواهی گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم و روایات دینی نسبت به پرداخت زکات سفارش ویژه ای شده است، بیان داشت: زکات دومین رکن در دین مبین اسلام محسوب می شود و همین جایگاه می تواند ما را نسبت به آثار و برکات پرداخت زکات آگاه نماید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه از موارد مصرف زکات ۴ مورد مربوط به فقر زدایی است، خاطر نشان کرد:زکات نقش مهمی در ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصاد دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، رونق تولید و اشتغال را نیز از دیگر برکات پرداخت زکات در جامعه برشمرد و یادآور شد: با پرداخت زکات می توان علاوه بر کاهش فقر به تعدیل ثروت در جامعه و رونق اشتغال نیز کمک نمود.

وی، اصلاح رابطه انسان با خدا هدف اصلی احیای زکات در جامعه دانست و گفت:با پرداخت زکات علاوه بر اجر اخروی آرامش معنوی نیز برای انسان پدیدار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۸۱ میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شده است اظهارداشت: ادارات، نهادهای اجرایی و دستگاههای فرهنگی برای پرداخت زکات در جامعه برنامه های فرهنگی ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در پایان با اشاره به اینکه مبلغان و روحانیون با حضور خود در بین آحاد جامعه به ویژه روستائیان نسبت به پرداخت زکات باید تبلیغ منسجم و هدفمند داشته باشند، گفت: مبلغان در جهت احیای این فریضه و بیان آثار و برکات آن در جامعه رسالت خود را بیش از پیش انجام دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha