جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محرمیت- ازدواج

حوزه/ یکی از رسالت های حوزه های علمیه اجرای احکام الهی و توسعه و ترویج فرهنگ و ارزش های دینی است، لذا باید در جهت ترویج فرهنگ ازدواج آسان و همچنین تحکیم بنیان خانواده گام های اساسی برداشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، خانم پرنیان، استاد حوزه خواهران مازندران، در نشست «جایگاه خانواده  در اسلام و نقش حوزه‌های علمیه در امر تحکیم خانواده»، در مدرسه علمیه فاطمه الزهراء (سلام الله علیها) قائمشهر بیان کرد: خداوند نعمات بیکران الهی را به ما عطا نموده که هر کدام دارای حکمتی است؛ از جمله این نعمت ها تشکیل خانواده و ازدواج می باشد که در اسلام بنیادی نهاده نشده که در نزد خدا از ازدواج محبوبتر باشد.

وی افزود: حکمت نعمت خانواده دارای چهار اصل اساسی است که شامل آرامش روانی، الفت دل ها، جلوگیری از فساد اخلاقی، اجتماعی و انتشار آرمان توحید می باشد.

استاد حوزه خواهران مازندران تصریح کرد: خانواده یک نهاد مقدس است که پایه های آن، ازدواج زن و مرد بوده و با تولد فرزند توسعه می یابد. همچنین شخصیت هر انسانی در این نهاد ساخته و پرداخته شده و جامعه بشری تکامل پیدا می کند.

وی خاطر نشان کرد: اسلام به عنوان کامل ترین ادیان الهی برنامه ویژه ای را جهت تاسیس خانواده و تحکیم این نهاد و پیشگیری از فروپاشی آن ارائه کرده که ریشه در وحی الهی داشته و با فطرت انسانی انطباق ویژه و خاصی داشته و با سایر مکاتب تفاوتهایی ویژه دارد.

پرنيان اظهار كرد: با توجه به این که یکی از رسالت های حوزه های علمیه اجرای احکام الهی و توسعه و ترویج فرهنگ و ارزش های دینی است، لذا باید در جهت ترویج فرهنگ ازدواج آسان و همچنین تحکیم بنیان خانواده گام های اساسی برداشته و در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش نمایند.

انتهاي پيام313/48

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha