چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

عضو جامعه مدرسین گفت: ما به عنوان داعیه‌دار فرهنگ ناب شیعی، معتقدیم که اسلام برای تمام مراحل زندگی انسان، برنامه و دستورالعمل دارد، لذا باید در ارائه مشاوره‌ از همین معارف و دستورالعمل‌های اسلامی استفاده نماییم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، پیش از ظهر امروز در جمع بانوان مشاور حوزه های علمیه خواهران ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین گفت: مشاوره و تبیین مسیر اصلی زندگی به مردم، وظیفه و رسالت اصلی طلاب است و تمام پیامبران نیز برای هدایت مردم مبعوث شدند، لذا کار طلاب، کار بسیار بزرگ و مهمی است.

وی با تاکید بر این‌که عدالت شرط مشاوره است، افزود: هرکسی نمی تواند مشاور باشد؛ شخصی که می‌خواهد به دیگران مشاوره دهد باید عدالت داشته باشد. رسالت اصلی پیامبران و اولیاء الهی نیز هدایت مردم بوده است.

وی با اشاره به سخن پیامبر(ص) که به امام علی(ع) فرمودند: «اگر یک نفر به دست تو هدایت شود، از تمام آنچه که آفتاب برآن می تابد برای من با ارزش تر است» اظهار داشت: این حدیث نشان دهنده این است که هدایت کردن یک شخص از همه چیز در دنیا با ارزش تر است، لذا جایگاه مشاوره، جایگاه والایی است که هرکسی نمی‌تواند به آن دست پیدا کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تقدیر از مشاوران برای حضور فعال در نمایشگاه‌ها به ویژه نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم تصریح نمود: حضور مشاوران در نمایشگاه‌ها و ارائه مشاوره به مراجعین و مخاطبان بسیار اثرگزار است و موجب می‌شود تا هم مشکل مراجعین حل شود و هم این‌که پیوند مردم با روحانیون و حوزه‌های علمیه خواهران تقویت شود و این دستاورد بزرگی است که در سال‌های اخیر توسط مشاوران حوزه‌های علمیه کسب شده است.

وی ادامه داد: مشاوران حوزه‌های علمیه خواهران با حضور فعال در نمایشگاه‌های مختلف و ارائه مشاوره به مراجعین نشان دادند که حوزه‌های علمیه خواهران به رسالت اصلی خود که همان نشان دادن راه صحیح زندگی به مردم است، پایبند هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تاکید بر این که ارائه مشاوره به مراجعین باید طبق معارف ناب اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: ما به عنوان داعیه‌دار فرهنگ ناب شیعی، معتقدیم که اسلام برای تمام مراحل زندگی انسان، برنامه و دستورالعمل دارد، لذا باید در ارائه مشاوره‌ از همین معارف و دستورالعمل‌های اسلامی استفاده نماییم.

وی در ادامه با بیان این‌که، رسالت اصلی طلاب، مشاوره است و مشاوره به معنی نشان دادن راه خیر و شر به انسان‌ها می‌باشد اظهار داشت: مشاوره، کاری تخصصی است و کسی می‌تواند به خوبی از عهده این کار بربیاید که آشنایی کاملی با منابع و معارف اسلامی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی افزود: تمام اعمال ما آثاری دارد که برخی از این آثار وضعی هستند و مشاوران ما باید در ارائه مشاوره، به این آثار وضعی نیز توجه داشته باشند.

وی در ادامه با بیان این‌که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در حد بضاعت خود از مشاوران حمایت خواهد کرد، افزود: حضور بانوان مشاور در عرصه‌های مختلف، از میدان‌هایی است که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به آن توجه ویژه‌ای دارد و باید در آن برنامه‌ریزی و سرمایه گزاری صورت گیرد.

عضو جامع مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که به برکت انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه خواهران پیشرفت های بسیار زیادی داشته اند گفت: طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در اکثر جشنواره‌های علمی که مشترک‌ با حوزه‌های علمیه برادران برگزار شده است در اکثر استان ها هم از لحاظ شرکت کنند و هم از لحاظ کسب رتبه موفق تر بودند و این نشان دهنده پیشرفت چشمگیر حوزه های علمیه خواهران است.

گفتنی است: در پایان این نشست خواهران مشاور به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و همچنین در پایان با اهدا لوح تقدیر و هدایی از این بانوان تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha