شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال

حوزه/ حجت الاسلام شمسی فر با اشاره به نقش حوزه در تحقق شعار سال، گفت: روحانیت باید در منابر با تبلیغ و اطلاع رسانی، ابعاد اقتصاد مقاومتی از جمله پرهیز از اسراف و تبذیر را در جامعه تبیین و نهادینه کند.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر، مدری مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در لرستان، گفت: نامگذاری سال از طرف مقام معظم رهبری هر ساله براساس نیازها و اولویت های کشور صورت می گیرد، لذا نامگذاری چند سال اخیر با رویکرد اقتصادی نشان از دغدغه معظم له نسبت به معیشت و اقتصاد کشور دارد.

وی با بیان این که مسئولان اجرایی، مردم و رسانه ها با انجام وظایف محوله خود می توانند در تحقق اهداف شعار سال نقش آفرین باشند، افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی باید با ترسیم و برنامه های کلی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، زیرساخت های تحقق شعار سال را فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه روحانیت باید در منابر با تبلیغ و اطلاع رسانی، ابعاد اقتصاد مقاومتی از جمله پرهیز از اسراف و تبذیر را در جامعه تبیین و نهادینه کند، خاطر نشان کرد:مقابله با تجمل گرایی و چشم و هم چشمی نیز از جمله محورهایی است که مبلغان باید در محورهای تبلیغی خود ارائه دهند.

حجت الاسلام شمسی فر، ترغیب و تشویق افراد جامعه برای ایجاد کارگاه های زودبازده و اشتغال زا در حوزه های کشاورزی، دامپروری، خدماتی و.. را از جمله دیگر راهکارها و الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و ابراز داشت: مبلغان و رسانه ها می توانند در جهت تغییر نگرش افراد جامعه به سمت مشاغل زودبازده موثر باشند  .

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد در پایان با اشاره به اینکه مسئولان و نهادهای اجرایی باید با فراهم ساختن زیر ساخت ها، تسهیلات و حمایت های لازم را در اختیار کارآفرینان قرار دهند، افزود: نباید با ایجاد قوانین دست و پا گیر مانع کارآفرینی در جامعه شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha