جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ملکی در جمع طلاب تاکستان قزوین

حوزه / یک کارشناس فضای مجازی گفت: برای کاهش آسیب فضای مجازی، اطلاع رسانی درست به خانواده ها، تولید محتوا و استفاده از روش های تاثیرگذار برای پاسخگویی به نیاز مخاطب، باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مهدی ملکی، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) شهرستان تاکستان استان قزوین، با اشاره به آثار فضای مجازی درجامعه اظهار داشت:  در حوزه رسانه ای به ویژه فضای مجازی، باید واقعیت ها را بشناسیم و آن را بپذیریم، تا بتوانیم برنامه ریزی مناسبی برای کاهش تهدید در این بخش داشته باشیم.

وی تأکید کرد: در عصر ارتباطات که هر روز یک روش و ابزار جدیدی با سرعت برای انتقال اطلاعات اختراع می شود و بکار می رود، ما نباید فرصت را از دست بدهیم، زیرا تجربه گذشته نشان می دهد هرجا که زمان از دست رفته آسیب بیشتری دیده ایم.

این کارشناس فضای مجازی با بیان این که باید در این وضعیت، آگاه کردن مردم را در دستور کار قرار دهیم و بدانیم اگر سواد رسانه ای مردم بالا برود، می توانیم آسیب ها را کاهش دهیم، گفت: در وضعیتی که ما در آن قرار گرفته‌ایم،  فضای مجازی تهاجمی است که در برابر خانواده صورت گرفته است و وقتی انسان وارد این فضا می‌شود و به بررسی می‌پردازد، می‌بیند آن حرمتی که باید در خانواده وجود داشته باشد مورد هجمه جدی دشمن قرار گرفته و باعث ازبین رفتن حریم بین مادر و پسر، پدر و دختر و تمام روابط موجود در بین یک خانواده و اقوام شده است.

وی با بیان اینکه در سه حوزه مربوط به فضای مجازی، شامل، پیشگیری، توانمندی و درمان، نیاز اساسی به همکاری با حوزه های علمیه وجود دارد، تصریح کرد: برای سالم سازی فضای مجازی باید در حوزه های مختلف، به مقررات و افزایش سواد فضای مجازی توجه داشت.

حجت الاسلام  ملکی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در فضای مجازی، ترفندهای زیادی از سوی دشمنان استفاده می شود که ما نیز باید آنها را بشناسیم و قدرت مقابله با آن را داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha