شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با ذکر این مطلب که علما مرزبانان اعتقادی جامعه هستند بر لزوم تقویت بنیه علمی طلاب در افزایش قوت و صلابت در مقابل تهدیدات دشمنان و شیاطین تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی شامگاه شنبه در دیدار با نمایندگان حفاظت اطلاعات سراسر کشور که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، گفتند: بر اساس سفارشات و بیانات دین مبین اسلام و ائمه اطهار(ع) علما، دین جایگاه مرزبانی اعتقادی مردم را به عهده دارند.

ایشان افزودند: به همین نسبت در این انقلاب باشکوه اسلامی، وظیفه روحانیون نسبت به انقلاب اسلامی چنان دشوار و سنگین است که آنها را پیشگام این حرکت می داند؛ همه آحاد جامعه در مقابل و قبال انقلاب مسئول هستند ولی وظیفه عالمان دین سنگین تر است.

معظم له بیان کردند: مرزداری در اسلام مورد تاکید واقع شده است؛ از جمله اینکه مرزبانی هوایی، زمینی و دریایی در مقابل خطرات دشمنان اهمیت بسیاری دارد؛ ولی به قول امام علی(ع) جنگجویان و جهادگران صحنه عمل از جان مردم دفاع می کنندو علما نیز از دین مردم که قطعا مراقبت و مرزبانی از دین مردم جایگاهی بس والا دارد.

ایشان در توضیح اصل مرزبانی علما گفتند: علمای مرزبانان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور هستند؛ آنان مراقب هستند که شیاطین نتوانند از ابعاد و جایگاه های مختلف دین مردم را نشانه روند، زیرا اگر دین و فرهنگ عمومی ضربه ببیند همه ارکان جامعه ضربه خواهد دید.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند: یکی از وظایف مهمی که عالمان دین در این شرایط دارند آن است که روز به روز دانش و علم خود را در مقابل توطئه های دشمنان و شیاطین بالا ببرند؛ آنها باید در این مرزبانی مجهز و قوی ظاهر شوند.

معظم له گفتند: یکی از مسایلی که در خصوص دین اسلام باید بیش از همه، مورد تاکید باشد، آن است که اسلام دینی اجتماعی است و وقتی که اجتماع را مورد خطاب قرار می دهد آن اجتماع باید قوی و ثابت قدم باشد و هیچ اجتماعی نیز با یک مدیری قوی و الهی که پیامبر، امام معصوم و ولی فقیه در مرتبه بعدی است، به این قدرت نمی رسد.

این مرجع تقلید بیان کردند: با توجه به سرمایه غنی که در اسلام وجود دارد، می‌توانیم خدمات زیادی را ارائه دهیم که ازجمله از آن خدمات خودسازی است.

ایشان گفتند: عقیده و ایمان مرز اسلام است، در روایت شریف بیان شده است که کسانی که خودشان را برای مرزداری آماده کردند، فضیلت کار آن‌ها از مجاهدانی که جهاد می‌کنند یک‌میلیون مرتبه بیشتر است به دلیل اینکه پاسدار دین هستند.

معظم له قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را از مهمترین ارکان اعتقادی در اسلام دانستند و افزودند: این متون الهی باید به شکل عمیق مطالعه و بررسی و تحقیق شوند؛ چنانکه علامه طباطبایی در خصوص یک آیه قرآن 200 صفحه تفسیر نوشتند؛ در مرتبه بعدی روایات اهل بیت(ع) قرارداد که شارح و تبیین کننده آیات الهی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: پیامبران سعی بر این داشتند که جهان‌بینی الهی را بیان کنند؛ اسلام جامع ترین دین الهی است که در سه قسمت عقیده و ایمان، اخلاق و معارف اعتقادی و عمل، خلاصه می‌شود که از اهمیت بالایی برخوردار است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha