سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
قرآن

حوزه/ حجت الاسلام زهرایی شمس با اشاره مساله تبلیغ و نیاز جامعه به مبلغ کار آمد، گفت: امروزه در جامعه و محیط های تبلیغی مردم از طلاب و مبلغان دینی مسایلی همچون پاسخگویی به شبهات و احکام به ویژه احکام نماز و تجوید را درخواست می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد زهرایی شمس، شب گذشته در کارگاه تجوید الصلاة طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر اسد آباد استان همدان، گفت: طلاب باید به درس هایی همچون احکام، عقاید و تجوید الصلاة اهمیت ویژه ای دهند.

وی در ادامه با اشاره مساله تبلیغ و نیاز جامعه به مبلغ کار آمد، خاطرنشان کرد: امروزه در جامعه و محیط های تبلیغی مردم از طلاب و مبلغان دینی مسایلی همچون پاسخگویی به شبهات دینی و احکام به ویژه احکام نماز و تجوید را درخواست می کنند.

وی ادامه داد: ادبیات عرب و فقه و اصول از اهمیت بالایی برخوردارند و این دلیل نمی شود که یک طلبه و مبلغ دین از مسایل احکامی مورد نیاز جامعه و شبهات مطرح در جامعه جا بماند.

 استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت پرداختن به احکام تجویدی، تصریح کرد: یکی از احکامی که در صحت نماز های ما دخیل است، رعایت اصول تجویدی در نماز است و طلاب ملزم هستند که در اوایل طلبگی این اصول مهم را فرا بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط تعمم و اخذ مجوز تلبس، ابراز داشت: یکی از فرایندهایی که در مراحل اخذ مدرک تلبس و تعمم طلاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است، صحت تجوید و روخوانی قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه زیبا خوانی نماز یکی از حسن های طلاب است، گفت: طلابی که به رعایت تجوید الصلاة بسنده نکرده و نماز را بصورت زیبا تلاوت می کنند مبلغان خوبی در جامعه هستند و مردم نیز نسبت به این افراد اقبال خوبی نشان می دهند.

حجت الاسلام زهرایی شمس در پایان گفت: طلاب علوم دینی باید مداوم و مستمر به تمرین تجوید الصلاة و همچنین قرائت قرآن کریم بپردازند و نباید در رابطه با این مساله مهم  سهل انگاری کنند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha