جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برگزاری «نمایشگاه اسلامی ۲۰۱۷» در دانشگاه علیگر هند

حوزه/ نمایشگاه اسلامی ۲۰۱۷ با همت انجمن دانشجویان دانشگاه اسلامی علیگر در کشور هندوستان، به هدف ارتقاء درک و دانش اسلامی در میان دانشجویان برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دانشگاه اسلامی علیگر در هندوستان در اواخر ماه آوریل نمایشگاه اسلامی 2017 را برگزار می‌کند. این نمایشگاه روزهای 24-25 آوریل و به همت انجمن دانشجویان دانشگاه اسلامی علیگر (سامو) در دانشکده هنر،  به منظور ترویج پیام اسلام در میان دانشجویان و تشویق به ارتقاء درک و دانش اسلامی برپا خواهد شد.

هدف از راه اندازی این نمایشگاه اسلامی، ایجاد بیداری در میان دانشجویان، پیروی عملی آموزه‌های دین اسلام در زندگی، ارتقاء دانش هر دو جهان و تبدیل کردن دانشگاه اسلامی علیگر به مکانی برای پرورش افکار جوانان با استفاده از حکمت قرآن در راستای علم و معرفت اعلام شده است.

در همین راستا نمایشگاه اسلامی 2017، که برای دومین سال در دانشگاه اسلامی علیگر با هدف تبیین اصول اسلامی از طریق مدل‌های متنوع نمایشی برگزار می‌شود شامل سه بخش زیر است:

1: اسلامیات

2: قرآن و علوم مدرن

3: راه حل‌هایی برای شرارت‌های اجتماعی و مادی.

انجمن دانشجویان دانشگاه اسلامی علیگر

فعالیت‌های مختلف انجمن دانشجویان دانشگاه اسلامی علیگر (سامو)  که از 14 فوریه 2010 آغاز شده شامل برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی از جمله کلاس‌های قرآنی، جلسات سخنرانی، همایش‌ها، بازدیدهای دعوت، راهپیمایی‌های صلح، کمپین‌های جمع آوری کمک مالی، نمایشگاه اسلامی و کارگاه‌های آموزشی بوده است. در طی 7 سال گذشته این انجمن موفق به برگزاری بیش از 500 برنامه مشابه در محوطه دانشگاه بوده و از این طریق با هزاران هندی تماس برقرار کرده است.

دانشگاه اسلامی علیگر، یکی از دانشگاه‌های پرسابقه کشور هند است که در شهر علیگر واقع در ایالت اوتار پرادش در شمال هندوستان قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha