پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی : ضرورت دارد كه مسلمانان كاملاً به هوش باشند و از هر سخن و هر كارى كه موجب تفرقه ميان مسلمين است، بپرهيزند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، متن بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی که از سوی دفتر این مرجع تقلید منتشر شد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

يادآورى لازم

بحمدالله گروه‌هاى تكفيرى كه جهان اسلام را به خونريزى و ويرانى كشيدند مانند داعش و امثال آن‌ها، در حال انقراض هستند، ولى دشمنان اسلام از پاى ننشسته‌اند و دائماً اصرار دارند كه آتش اختلافى را به صورت ديگرى در ميان مسلمين شعله‌ور سازند، به همين دليل ضرورت دارد كه مسلمانان كاملاً به هوش باشند و از هر سخن و هر كارى كه موجب تفرقه ميان مسلمين است، بپرهيزند.

اخيراً اطلاع يافتم كه شبكه محترم ولايت بدون هيچ‌گونه اطلاع به اينجانب، برنامه تفرقه انگيزى را اجرا كرده -هرچند بعد از آن عذرخواهى كرده‌اند- ولى به ايشان تأكيد كرده‌ام كه اگر يك بار ديگر برنامه تفرقه‌انگيزى اجرا كنند، براى هميشه حمايت خود را از آن‌ها بر مى‌دارم.

كنگره‌هايى كه ما داشتيم نشان مى‌دهد كه به سوى وحدت صفوف در برابر دشمنان مشترك حركت مى‌كنيم و از برنامه‌هايى كه سبب اختلاف و جنگ‌هاى داخلى ميان مسلمين مى‌گردد، بيزاريم.

از برادران اهل‌سنت نيز انتظار دارم كه از سخنان تفرقه‌انگيز بعضى از تندروان جلوگيرى كنند و اگر نفوذى در بعضى شبكه‌هاى تفرقه‌انگيز دارند به آن‌ها يادآور شوند كه نتيجه اين كار آب به آسياب دشمن ريختن و خون مسلمين را به وسيله مسلمين هدر دادن و دشمن را شاد كردن است.

به يقين روح نبى اكرم حضرت رسول الله(صلی الله علیه و آله) پيغمبر رحمت و محبت از اين كارها بيزار است.

اميدوارم خداوند به همه بيدارى و آگاهى نسبت به وظايفى كه در اين عصر در برابر او بر عهده داريم، مرحمت فرمايد.

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha