جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت‏ الله‎  نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی بر لزوم گسترش و ارتقای معیشت مردم از سوی مسئولان تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  حضرت آیت‏ الله  نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی و خارجی مجلس شورای اسلامی با ذکر این مطلب که حکومت اسلامی سه وظیفه مهم را بر عهده دارد گفتند: این وظایف از سوی بزرگان دین به ما گوشزد شده است و حکومتها باید خود را نسبت به آن متعهد بدانند.

معظم له اولین وظیفه حکومت اسلامی را ایجاد امنیت ذکر کردند و افزودند:خوشبختانه نظام اسلامی ایران این امنیت را به بهترین شکل ایجاد کرده است و در حالی که در منطقه ای زندگی می کنیم که کانون آشوب است؛ ولی ایران در بهترین شرایط امنیتی است.

ایشان گفتند: این امنیت در حالات مختلفی متجلی می شود که امنیت روانی، اعتقادی و فکری جامعه در کنار امنیت جانی و جسمی از اولویتهایی است که یک حکومت به عهده دارد.

معظم له اظهارکردند: از دیگر وظایف یک حکومت اسلامی نسبت به مردم ایجاد عدالت در کشور است؛ مردم و جامعه نسبت به هم دارای حقوقی هستند که امام سجاد(ع) در رساله حقوق خود به 50 حقوق اشاره میکند.

این مرجع تقلید بیان کردند: ارزانی و فراوانی نعمت و در کل ارتقای معیشت مردم از دیگر عناصری است که یک حکومت باید نسبت به آن اقدام کند؛ انقلاب اسلامی از بدو تاسیس سعی کرده است که در این راه گام بردارد و در این زمینهها نیز توفیقات فراوانی داشته است ولی جای کار زیادی باقی است.

حضرت آیتالله نوری همدانی خاطرنشان کردند: انقلاب ما انقلابی مردم و دینی است و امام راحل نیز تاکیدات بسیاری به حمایت از مردم داشته اند؛ امام روی توجه به مردم تاکید بسیاری داشتند و امیدواریم مسئولیت پذیری نسبت به مردم بیشتر شود.

ایشان گفتند: وقتی قیمت کالا و خدمات نسبت به گذشته این چنین تغییر میکند و میوههای کم کیفیت با قیمت چند برابری عرضه میشود، بسیاری از مردم قدرت خرید آن را ندارند، معلوم میشود که در خصوص ارتقای معیشت مردم کار زیادی در پیش داریم.

این مرجع تقلید یادآورشدند: در همه عرصهها باید با تدبیر عمل کرد و باید سعی کنیم روز به روز مشکلات مردم و کشور را حل کنیم؛ زیرا نظامی که میخواهد زمینه ساز ظهور باشد باید زمینهها به خوبی ایجاد کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha