جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل

حوزه/ نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری گفت: مهمترین روش در تربیت اسلامی، بهره گیری از سبک زندگی ائمه اطهار(علیهم السلام) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین سیدرحیم توکل، ظهر امروز در جمع طلاب مازندرانی با تأکید بر استفاده از ماه های رجب، شعبان و رمضان در جهت کسب معرفت الهی و بهره گیری از شب ها و روزهای این ایام، اظهار کرد: کسب معرفت الهی و تقوا، تنها توشه انسان برای آخرت است.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری تأکید کرد: انسان باید در دوران جوانی زمینه تقویت معرفت الهی و پرهیزگاری را در خود تقویت کرده و در این جهت گام های اساسی بردارد.

 وی با اشاره به اهمیت به کار گیری شیوه های مختلف تعلیم و تربیت اسلامی در خانواده ها، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام، تکامل و تعالی انسان را یک اصل در تربیت اسلامی دانسته است؛ لذا مهم ترین روش در تربیت اسلامی، بهره گیری از سبک زندگی ائمه اطهار(ع) به ویژه سبک زندگی حضرت زهرا (س) است.

حجت الاسلام والمسلمین توکل در ادامه با شاره به عظمت حضرت زهرا(س) و با بیان این که ایشان الگوی مناسبی برای بانوان هستند، گفت: جلوه های زیبای معرفت الهی و تقوای الهی در طول عمر کم ولی پر برکت دخت نبی مکرم اسلام، ظهور و بروز کرد که این می تواند الگوی خوبی برای ما به خصوص زنان امت اسلامی باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر مطالعه همه جوانان و نوجوانان به ویژه دختران جوان در خصوص زندگی سراسر نورانی حضرت زهرا(س) تأکید کرد: جلوه های زیبای بصیرتی و ایثار حضرت زهرا(س) نمونه بارز شخصیت ویژه ایشان بوده که باید به عنوان یک الگو مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین توکل، حسن خلق، مهربان بودن، نیکوکاری، پرهیزکاری و صله رحم را از مهم ترین مؤلفه های طولانی شدن عمر دانست و افزود : با توجه به این که  برکت عمر در عمل صالح و پسندیده می باشد؛ لذا شایسته است انسان قدر لحظه لحظه های عمر خود را در محضر خدای متعال بگذراند

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر انسان از آخرت و عالم غیب غافل شود در آن دنیا دچار خسران و ضرر شدیدی می‌شود، خاطرنشان کرد: اعمال ما بر اساس اخلاصمان در انجام آن ها، سنجیده می‌شود؛ بنابراین باید سعی کرده همه رفتار و کردار خود را با اخلاص و پاکی انجام دهیم تا خداوند بهترین اجرها را به ما عنایت کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در پایان، تقوای الهی را کلید و زمینه رسیدن به تکامل و تعالی انسان دانست و اظهار داشت: بهترین راه برای رسیدن به معرفت الهی، قرآن کریم و توسل و توجه به گفتار ائمه اطهار (ع)است، لذا  هرچقدر نسبت به این امر توجه داشته باشیم، در مسیر تکامل و تعالی گام خواهیم برداشت .

انتهاي پيام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha