پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله عبدالنبی نماز-دیدار مسئولان بنیاد مسکن کاشان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: مردم و جوانان نباید مشکل مسکن و اشتغال داشته باشند و حاکمیت باید تدبیر و برنامه ریزی های لازم را برای رفع این مشکلات داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، امروز در دیدار رئیس و پرسنل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کاشان، به مناسبت  سالروز تاسیس  این بنیاد گفت: در جامعه اسلامی خانه محل زندگی و آرامش است.

وی با تاکید بر عدم الگوبرداری از معماری غربی، افزود: مهندسان و کارشناسان باید با معماری اسلامی را در ساخت و سازهای خانه های مسکونی بکار ببرند.

عضو خبرگان رهبری، تشکیل بنیاد مسکن، کمیته  امداد امام خمینی (ره)، سپاه، بسیج و ... را از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و  ابراز داشت: در نظام اسلامی مجموعه حاکمیت وظیفه فراهم نمودن تسهیلات ازداوج، مسکن، بهداشت و درمان و  ... را بر عهده  دارد.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک نهاد ارزشی باید بر ساخت و سازهای روستایی نظارت کند، اظهار کرد: مردم و جوانان نباید مشکل مسکن و اشتغال داشته باشند و حاکمیت باید تدبیر و برنامه ریزی های لازم را برای رفع این مشکلات  داشته باشد.

آیت الله نمازی، به وجود فاصله بین عرضه و تقاضای مسکن در کشور اشاره کرد و افزود: طبیعی است وقتی که یک جوان به مرحله ازدواج رسید، باید مسکن و شغل مناسب در اختیار داشته باشد .

مهندس بهروز ستاری، رئیس بنیاد مسکن کاشان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده، گفت: یکم فروردین 1358 به فرمان تاریخی امام خمینی(ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاسیس و حساب100 امام در سراسر کشور افتتاح شد.

وی،  اختصاص  7 هزار و 97 قطعه زمین مسکونی در شهرها و روستاهای کاشان، اعطای 2386 فقره وام بهسازی مسکن روستایی به مبلغ 185 میلیارد ریال جهت احداث و یا مقاوم سازی واحدهای مسکونی، پرداخت 1192  فقره تسهیلات مسکن مهر درقالب گروه ساخت  و خود مالک در شهرهای زیر 25 هزار نفر به مبلغ 238 میلیارد ریال، پرداخت تسهیلات بلاعوض و وام قرض الحسنه جهت حوادث غیر مترقبه به مبلغ 75 میلیارد ریال ، صدور 9 هزار 800 سند مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک و تهیه طرح هادی روستاهای کاشان را از مهمترین اقدامات این بنیاد برشمرد .   

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha